30.11.2020/15:00

W Żabkach jest miejsce na lokalne produkty

Regionalne marki mają racje bytu w placówkach znajdujących się w prestiżowych lokalizacjach – powiedziała Anna Grabowska, dyrektor handlowy i wiceprezes zarządu Żabka Polska podczas Retail & FMCG Congress 2020.

Podczas prelekcji „Święty gral – wynaleźć produkt, którego pragną i potrzebują konsumenci”, Anna Grabowska wyjaśniła, że produkty lokalne są szczególnie ważne dla klientów sklepów w lokalizacjach rezydencjalnych. Zakupy w takich placówkach mają charakter bardziej planowany, a średnia wieku osób, które je robią jest zazwyczaj nieco wyższa. – W tego typu sklepach lokalne przetwory mleczne czy piwo stają się swoistymi lavebrandami, więc wprowadzamy je do oferty – podkreśliła Anna Grabowska, dodając, że sieć polega w tym zakresie na franczyzobiorcach, którzy znając klientelę są w stanie do standardowego, ogólnopolskiego asortymentu dobrać kilka regionalnych marek sprawdzających się w danej lokalizacji. 

Dyrektor handlowy i wiceprezes zarządu Żabka Polska zdradziła, że sieć ma opracowanych kilkanaście modeli asortymentowych dostosowanych do potrzeb klientów sklepów działających w różnych lokalizacjach. Powstały one na podstawie wniosków płynących z analizy prawie 3 miliardów paragonów, przeprowadzonej przy użyciu sztucznej inteligencji. To właśnie ta analiza doprowadziła Żabkę do wniosku, że klienci przychodzą do sklepów z tym szyldem w konkretnej sprawie np. kupić coś na śniadanie, coś na obiad, coś na szybką przekąskę albo wizytę znajomych. – Budując naszą asortyment pozwalamy im te misje zakupowe realizować – podkreśliła Anna Grabowska. Efektem tej strategii jest powstanie takich marek jak Foodini oraz Haps, które przełamują standardowe myślenie o przekąskach, wprowadzenie do oferty zestawów śniadaniowych, ale też rozwój asortymentu nabiałowych kanapek. 

Żabka reaguje też na obecną sytuacje na rynku. Pandemia sprawiła, że do oferty sklepów tej sieci w kwietniu wprowadzone zostały maseczki ochronne (do połowy października sieć sprzedała prawie 38 mln sztuk maseczek). Pojawiły się w nich także produkty nietypowe dla kanału convenience, takie jak bułki do odpieku czy mrożone mięso. W odpowiedzi na potrzebę szybkiego zadbania o zdrowie sieć stworzyła własną markę shotów witaminowych S! Jak stwierdziła Anna Grabowska, pandemia i związana z nią konieczność godzenia wielu obowiązków przyczyniła się też rozwoju asortymentu dań gotowych w sklepach oraz tego, że Żabka nawiązała współpracę z Uber Eats. 

Partnerzy Retail & FMCG Congress Poland & CEE (wiadomoscihandlowe.pl)

 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także