Walmart stworzy konkurencję dla Amazon Prime. Start usługi subskrypcyjnej już w lipcu
Największa sieć handlowa świata, amerykański Walmart, już w lipcu uruchomi usługę Walmart+, która ma konkurować z Amazon Prime.
Klienci, którzy z niej skorzystają, będą mogli zamawiać żywność przez internet z dostawą jeszcze tego samego dnia, a w niektórych przypadkach - w ciągu dwóch godzin od momentu złożenia zamówienia. Otrzymają także dostęp do preferencyjnych okien dostaw w e-sklepie, oraz możliwość korzystania w wybranych placówkach stacjonarnych z usługi Scan&Go, która pozwala na ominięcie kolejek do kas. Jakiś czas po starcie usługi ma także zostać wydana karta kredytowa Walmart+.
Jak donosi "Vox", usługa subskrypcyjna Walmart+ kosztować będzie 98 dolarów rocznie. Jej użytkownicy, oprócz preferencyjnych warunków robienia zakupów spożywczych online, będą mogli liczyć m.in. na zniżki na stacjach paliw Walmartu oraz przedpremierowy dostęp do niektórych produktów, w ramach tzw. "early access".
Walmart pierwotnie planował uruchomienie nowej usługi pod koniec marca lub w kwietniu. Jednak pandemia COVID-19, która doprowadziła w marcu do tzw. lockdownu znacznej części gospodarki Stanów Zjednoczonych, sprawiła, że data ta została przesunięta.
"Vox" zauważa, że nie jest jeszcze pewne, czy usługa Walmart+ wystartuje od razu w całych USA, czy może najpierw przeprowadzone zostaną jej testy na mniejszą, regionalną skalę.
3