13.11.2019/20:00

Weganizm popularnym hasłem w burgerowniach. Tłuszcz wołowy jednak drażni w takich produktach

Na fali trendów wegetariańskich sieci fast-foodów serwują swoje jarskie wersje dania, które najbardziej kojarzy się z mięsem – czyli hamburgera. Badania pokazują, że trend jest coraz powszechniejszy w burgerowniach, ale pretensje konsumentów na portalach społecznościowych dowodzą, jak łatwo jest potknąć się przy wprowadzaniu tego typu produktów.

Ankiety przeprowadzone na potrzeby raportu RoślinnieJemy pokazują, że sieci burgerowni coraz bardziej skłaniają się ku roślinnym propozycjom. Wśród 9 badanych sieci, 5 ma w swojej ofercie dania lub opcje roślinne. Takie pozycje w menu nie powinny dziwić, bo już ponad 28 proc. Polaków od czasu do czasu spożywa roślinne alternatywy mięsa, natomiast regularnie jada je 6 proc. - wynika badań przeprowadzonych w maju 2019 przez Panel Ariadna i Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Inny raport - Food-Trendy dla Pyszne.pl – pokazuje, że 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę.

Zdaniem autorów raportu RoślinnieJemy najlepiej wypadła sieć 7TH STREET BAR & GRILL, Max Burgers i Bobby Burger. Niestety w rankingu znalazły się również sieci, w których miłośnicy roślinnych dań nie mają póki co za bardzo czego szukać: Burger King, McDonald’s, Hard Rock Cafe i Mr Hamburger. Co ciekawe Burger King, McDonald’s i Hard Rock Cafe to marki, które wprowadziły już takie opcje w wybranych państwach, możemy więc przypuszczać, że brak roślinnej oferty w Polsce nie potrwa dużo dłużej.

Autorzy zestawienia podkreślają, że doświadczenia gigantów we wprowadzaniu opcji roślinnych w innych krajach są przecież bardzo pozytywne. Według opublikowanych wyników finansowych, po wprowadzeniu Impossible Whoppera sieć Burger King zanotowała 5-procentowy wzrost sprzedaży - największy od 2015 roku. I to właśnie Burger King stał się bohaterem listopadowego zamieszania na jednym z portali społecznościowych. Internauci wypomnieli sieci fast-foodów, że Rebel Whopper, reklamowany jako „100% Whopper, 0% wołowiny” i opatrzony znaczkiem „powered by the vegetarian butcher” smażony jest na tłuszczu wołowym. Sieć zakomunikowała, że nie reklamuje produktu jako wegetariańskiego, ale spostrzegawczy użytkownicy Internetu przypomnieli o sugestii na reklamującym burgera znaczku.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.