04.10.2018/14:08

Więcej na radość z życia – Lidl umiejętnie adresuje ten sam przekaz do różnych odbiorców [OPINIA]

Synergia marki konsumenckiej i pracodawcy to pomysł Lidl Polska na najnowszą kampanię, budującą wizerunek sieci jako atrakcyjnego pracodawcy. Dzięki wysokim zarobkom i licznym benefitom w Lidlu nie tylko konsumenci, ale także pracownicy sieci mają „Więcej na radość z życia”.

Slogan znają już dobrze klienci Lidla. Teraz sieć rozszerza hasło i jego przesłanie również na swoich pracowników. Rusza z kampanią wizerunkową marki pracodawcy, zachęcając do pracy w strukturach firmy.

W kampanii marketingowej „Więcej na radość z życia” występują nie aktorzy, a klienci Lidla, z którymi możemy się identyfikować. Pokazują swoje codzienne życie i ulubione produkty. Nie inaczej jest w przypadku najnowszej odsłony kampanii marki pracodawcy, z tą różnicą, że występują w niej pracownicy Lidl Polska. W spocie i na wszystkich pozostałych nośnikach, występują pracownicy sklepów, centrów dystrybucyjnych i centrali. Nie są ubrani w stroje służbowe, czy uniformy, zamiast tego widzimy ich na pikniku ze znajomymi czy na siłowni, bo dzięki pracy w Lidl Polska mają czas i możliwości, by cieszyć się życiem i czerpać z niego pełnymi garściami.

W ten sposób Lidl połączył komunikację dwóch marek: pracodawcy i konsumenckiej pod jedną obietnicą „Więcej na radość z życia”.

– Obok bardzo atrakcyjnych zarobków Lidl Polska oferuje też swoim pracownikom jasną i atrakcyjną ścieżkę rozwoju. Wielu pracowników karierę w strukturach firmy zaczynało od stażu, pnąc się po kolejnych szczeblach. Wart podkreślenia jest fakt, że aż 70 proc. stanowisk menadżerskich w Lidl Polska zajmowanych jest przez kobiety, a 90 proc. awansów to awanse wewnętrzne – przekonuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager w Lidl Polska.

Pomysł marketingowej synergii chwali dr Mariusz Woźniakowski z Uniwersytetu Łódzkiego.

– Obecnie sieci handlowe mają bez wątpienia do czynienia z rynkiem pracownika i starają się przyciągać chętnych do pracy. Lidl chce swoją kampanią pokazać, w czym jest lepszy od innych. Wykorzystanie do tego sloganu z kampanii konsumenckiej „Więcej na radość z życia” do budowania marki pracodawcy jest pewną nowością. W moim odczuciu zaadresowanie jednego przekazu do dwóch różnych grup odbiorców to bardzo ciekawy pomysł. Sieć wysyła spójny komunikat, adresowany już wcześniej do klientów, a obecnie do pracowników: pracując u nas, też masz „więcej na radość z życia”. Masz więcej pieniędzy, bo proponujemy ci dobre zarobki czy prywatną opiekę medyczną, która jest jakimś odciążeniem dla budżetu domowego, jeśli wziąć pod uwagę sytuację w służbie zdrowia. Oferujemy ci elastyczne godziny pracy, masz więc czas, by czerpać tę radość z życia. Dajemy ci karnet sportowy, żebyś miał siły cieszyć się życiem. W moim odczuciu ten zabieg PR jest bardzo spójny i konsekwentny – chwali ekspert z Uniwersytetu Łódzkiego.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • konsument 06.10.2018

    Dlaczego Lidl na towarach marki własnej nie zawsze podaje KOMPLETNE dane producenta towaru? Mamy prawo wiedzieć kto i gdzie wyprodukował towar!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.