04.08.2020/11:21

Właściciel Reserved ze znacznym spadkiem sprzedaży. Sklepy w Niemczech pogrążyły wyniki spółki

Spółka LPP od maja do lipca straciła prawie 30 proc. wartości sprzedaży r/r. Właściciel modowych marek dokonał też odpisu na upadające sklepy w Niemczech.

W maju, kiedy galerie handlowe zostały otwarte, LPP negocjowało jeszcze czynsze w wielu lokalizacjach, przez co sklepy zostały otwarte nieco później. Mimo podwojeniu sprzedaży internetowej w okresie pandemii sprzedaż ogółem spadła o 10 proc. r/d, a w ujęciu LfL aż o jedną trzecią. Kolejnym problemem są sklepy otwarte przez LPP w Niemczech. Spółka wpisała je w straty pierwszego półrocza.

Według wstępnych danych w drugim kwartele roku obrotowego LPP ( od maja do lipca) sprzedaż w sklepach stacjonarnych spadła o 28 proc. r/r do 1,48 mld zł. Sprzedaż w sklepach porównywalnych LfL spadła w tym czasie o 36,2 proc. r/r. LPP poinformowało także, że zrobiło odpis na kwotę 135 mln zł za 19 salonów sprzedaży, które spółka prowadzi w Niemczech.

W tym samym czasie powierzchnia handlowa wzrosła o 14 proc. O 124 proc. r/r wzrosła sprzedaż internetowa, a jej wartość wyniosła 620 mln zł. Ogółem łączny spadek przychodów grupy LPP sięgnął 10 proc. r/r. Sprzedaż online stanowiła aż 30 proc. obrotów, podczas gdy w ubiegłym roku było to 12 proc.
 

Dodaj komentarz

5 komentarzy

  • tołdi 19.08.2020

    Jeśli nadal będą tak "negocjować" czynsze to sprzedaż nie wzrośnie. Sprzedaż online, nigdy nie przeskoczy stacjonarnej, ludzie przyzwyczajeni do szybkich, spontanicznych zakupów, chcą mieć możliwość przymierzenia ubrań, nie lubią bawić się w zamawianie i odsyłanie towaru zakupionego online, to strata czasu. Swoim podejściem, robią przysługę konkurencji, która odbija się dzięki zamkniętym sklepom LPP. Ludzie nie mając możliwości robienia zakupów, kupują tam gdzie otwarte.

  • Aron 17.08.2020

    Jak tylko sytuacja w Europie się uspokoi to sprzedaż wróci do normy, w Niemczech akurat chyba się sytuacja się normuje.

  • Pawo 11.08.2020

    Solidna spółka, więc na pewno sobie poradzą, ciężko żeby teraz mieli lepsze wyniki. Przed pandemią LPP radziło sobie bardzo dobrze.

  • topala 07.08.2020

    Nie zapominajmy że LPP sprzedaje ciuchy już prawie w całej Europie. I w innych krajach radzi sobie całkiem dobrze.

  • vord 05.08.2020

    Słabsze wyniki za 2 kwartał były nieuniknione, decyzja o wzmocnieniu kanału sprzedaży online była strzałem w dziesiątkę. Dzięki temu firma zniwelowała straty.

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także