01.08.2019/11:47

W III kw. właściciel sieci Makro notuje dalszy wzrost sprzedaży LfL – w Europie Wschodniej aż o 7,1 proc.

W trzecim kwartale roku finansowego 2018/2019 firma Metro AG odnotowała wzrost sprzedaży na bazie porównywalnej w wysokości 3,4 proc. Wzrosty odnotowano we wszystkich regionach, z wyjątkiem Rosji. Europa Wschodnia czempionem wzrostów.

Wzrost sprzedaży LfL w walutach lokalnych wyniósł w trzecim kwartale 3,6 proc. Sprzedaż raportowana wzrosła o 2,8 proc., do kwoty 7,6 mld euro. Marża EBITDA, po wyłączeniu wpływów ze sprzedaży nieruchomości, wyniosła w tym okresie 316 mln euro – rok wcześniej było to 305 mln euro. Wzrost odnotowano w znacznym stopniu dzięki dobrym wynikom w okresie Wielkanocy.

W ciągu trzech kwartałów roku finansowego 2018/2019 marża EBITDA, po wyłączeniu wpływów ze sprzedaży nieruchomości, wyniosła 869 mln euro, wobec 920 mln rok wcześniej. Przyczyn tego spadku należy upatrywać w trudnej sytuacji operacyjnej w Rosji, ale wiąże się on także z negatywnym efektem kursowym w Rosji i Turcji. Po uwzględnieniu zmian kursów walut spadek EBITDA wyniósł -28 mln euro, czyli -3,1 proc.

– W trzecim kwartale Metro zwiększyło sprzedaż LfL o 3,4 proc., to bardzo krzepiący wynik. W kluczowym dla nas segmencie hurtowym odnotowaliśmy 24. z rzędu kwartał wzrostów sprzedaży LfL. Wzrosty notowaliśmy we wszystkich regionach, z wyjątkiem Rosji, ale nawet na tym rynku wkroczyliśmy na właściwą ścieżkę. Prowadzone na zasadzie wyłączności negocjacje z firmą Redos, dotyczące sprzedaży sieci Real, postępują bardzo robrze i będą kontynuowane, z zachowaniem wyłączności – zapewnił Olaf Koch, przewodniczący Rady Zarządzającej Metro AG.

W Niemczech Metro odnotowało w III kw. wzrost sprzedaży LfL w wysokości 3,6 proc., głównie dzięki dobrym wynikom w okresie Wielkanocy. Sprzedaż ogółem wzrosła o 3,0 proc.

W Europie Zachodniej, z wyłączeniem Niemiec, sprzedaż LfL wzrosła o 2,2 proc. Wzrosty odnotowano we wszystkich krajach regionu. Sprzedaż ogółem także wzrosła o 2,2 proc.

Gorsze wyniki firma odnotowała w Rosji, gdzie sprzedaż LfL liczona w rublach spadła o -4,8 proc., co wiąże się głównie ze spadkiem niskomarżowej sprzedaży dużych wolumenów. Podjęte na tym rynku działania naprawcze, takie jak inwestycje w ceny, przynoszą efekty, choć dzieje się to wolniej, niż zakładano.

W Europie Wschodniej, z wyłączeniem Rosji, sprzedaż LfL liczona w walutach lokalnych wzrosła w trzecim kwartale aż o 7,1 proc., w znacznym stopniu dzięki dwucyfrowym wzrostom w Turcji, Rumunii i Ukrainie. Sprzedaż ogółem w tym ujęciu wzrosła o 7,3 proc. Sprzedaż raportowana wzrosła tylko o 3,4 proc., głównie ze względu na negatywny wpływ przeliczników kursowych, zwłaszcza w Turcji.

Rosła także sprzedaż LfL w Azji – w walutach lokalnych był to wzrost o 5,5 proc.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.