01.02.2021/10:01

Właściciel Stokrotki planuje akwizycje. Trwają rozmowy z kilkoma sieciami

Grupa Maxima zapowiadała, że w ciągu trzech lat od przejęcia sieci Stokrotka dokona kolejnej akwizycji na rynku handlowym, ale nie udało jej się tego zrealizować. Teraz przedstawiciele operatora mówią o przeprowadzeniu przejęcia w perspektywie dwóch lat, choć zaznaczają, że nie jest to przesądzone – informuje „Puls Biznesu”.

Jak zaznacza na łamach „Pulsu Biznesu” Arūnas Zimnickas, prezes Stokrotki, trwają rozmowy w sprawie ewentualnego przejęcia z kilkoma sieciami, w skład których wchodzi od kilku do kilkudziesięciu sklepów. Maximę interesują podmioty, które mają model biznesowy zbliżony do modelu Stokrotki, a zatem kluczowe jest to, żeby dysponowały punktami handlowymi o powierzchni ok. 320-1000 mkw. Granica wartości przejęcia nie została jeszcze ustalona.

Przypomnijmy, że sieć Stokrotka w zeszłym roku otworzyła blisko 100 placówek handlowych w Polsce. Plany na rok 2021 zakładają zbliżone tempo ekspansji w zakresie sklepów fizycznych oraz szybki rozwój e-sklepu z dostawą zakupów do domu klienta.

Grupa Maxima zainwestowała również w uruchomienie na polskim rynku platformy barbora.pl. Od tygodnia działa ona w Warszawie, ale w planach ma już dalszą ekspansję. Warto zauważyć, że Barbora na rynkach, na których do tej pory działała (chodzi o Litwę, Łotwę i Estonię), jest liderem rynku e-grocery.

- Wierzymy mocno w polski rynek i w to, że osiągniemy na nim sukces. Internet wciąż odpowiada za stosunkowo niewielką część polskiego rynku spożywczego, zatem pole do wzrostów jest spore tak dla Barbory, jak i dla każdego innego uczestnika rynku. Jesteśmy pewni, że polscy klienci docenią oferowaną przez nas jakość obsługi, która sprawdziła się w krajach bałtyckich – komentuje Andrius Mikalauskas, dyrektor generalny Barbory.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także