20.06.2021 / 09:43
StoryEditor

Wśród najbardziej atrakcyjnych pracodawców według Polaków brak sieci handlowych

Kasjerka w sklepie (Shutterstock)
Stabilność zatrudnienia, satysfakcjonujące wynagrodzenie, perspektywy rozwoju zawodowego, równowaga między życiem zawodowym a prywatnym czy przyjazna atmosfera w miejscu pracy – takie czynniki mają wpływ na ocenę pracodawcy. W pierwszej dziesiątce rankingu Randstad Employer Brand Research nie ma ani jednej sieci handlowej, ale jest jeden producent spożywczy.

Samsung, Volvo Polska i Polskie Linie Lotnicze LOT to najbardziej atrakcyjny pracodawcy w Polsce. W pierwszej dziesiątce znalazły się dwie firmy z sektora nowoczesnych technologii, dwie firmy motoryzacyjne, dwa przedsiębiorstwa z branży lotniczej, firma farmaceutyczna, producent sprzętu AGD, firma z sektora surowcowego i tylko jeden z branży spożywczej. Na czwartym miejscu rankingu uplasowała się Kompania Piwowarska, a w kwestii zarówno stabilności zatrudnienia, jak finansowej kondycji firmy liderem jest Polski Koncern Naftowy ORLEN.

Tegoroczny laureat – Samsung Electronics Polska – po raz szósty znalazł się na podium rankingu, a po raz trzeci zajął pierwsze miejsce – wynika z badania marki pracodawcy Randstad Employer Brand Research 2021, realizowanego w Polsce na próbie blisko 5 tysięcy respondentów w wieku od 18 do 64 lat, osób pracujących, uczących się lub poszukujących zatrudnienia. Zdaniem uczestników badania firma Samsung najsilniej kojarzona jest z dobrą kondycją finansową, dobrą reputacją oraz możliwością rozwoju zawodowego.

Drugie miejsce w rankingu zajmuje firma z branży motoryzacyjnej Volvo Polska, której respondenci przypisują korzystną kondycję finansową, dobrą reputacja, ale także wynagrodzenie i benefity. Na trzecim miejscu zestawienia pojawiły się Polskie Linie Lotnicze LOT. Z tym pracodawcą respondenci kojarzą przede wszystkim atrakcyjne pensje i ofertę benefitów, możliwości rozwoju kariery oraz dobrą reputację przedsiębiorstwa.

Pod względem poziomu wynagrodzeń i oferty benefitów w całym badaniu najlepiej oceniona została spółka KGHM Polska Miedź. Przyjazna atmosfera pracy jest szczególnie doceniana w firmie EMC Instytut Medyczny, działającej w branży prywatnej opieki zdrowotnej. Ten pracodawca, zdaniem respondentów, wyróżnia się też pod względem możliwości rozwoju zawodowego. W kwestii zarówno stabilności zatrudnienia, jak finansowej kondycji firmy liderem jest Polski Koncern Naftowy ORLEN, a równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest domeną firmy z branży informatycznej – Atos Origin IT Services.

W kwestii oceny reputacji firmy uczestnicy badania najlepiej ocenili producenta z branży motoryzacyjnej Toyota Motor Manufacturing Poland, a oferowane możliwości pracy zdalnej – w firmie Capgemini Polska. Zdaniem respondentów firma farmaceutyczna ZF Polpharma najlepiej dba o bezpieczne środowisko pracy w czasie epidemii Covid-19. Badani doceniają natomiast społeczne zaangażowanie firmy Eko Okna.

Top 10 najbardziej atrakcyjnych pracodawców w badaniu Randstad Employer Brand Research

1. Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

2. Volvo Polska Sp. z o.o.

3. Polskie Linie Lotnicze LOT S.A.

4. Kompania Piwowarska S.A.

5. Toyota Motor Manufacturing Poland Sp. z o.o.

6. Pratt & Whitney Rzeszów S.A.

7. KGHM Polska Miedź SA

8. Neuca S.A.

9. Fujitsu Technology Solutions Sp. z o.o.

10. BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

 

08.05.2025 / 12:37
StoryEditor
Szałata i Szok! Co to jest? Enata Bread rusza z nowym konceptem handlowym
Tak wygląda lokal ”Szałata i szok” (fot. Enata Bread)

Enata Bread - operator takich brandów jak “Gorąco Polecam. Smaki z piekarni” oraz “Bakery”, pracuje nad kolejnym konceptem. Bartłomiej Rychcik w wywiadzie dla portalu “Franczyzawhandlu.pl” uchylił rąbka tajemnicy związanego z nowym szyldem. - Ma on wzbogacić i uzupełnić grupę naszych marek - tłumaczy prezes zarządu firmy.

Szałata i szok - co to będzie za koncept i na jakim etapie są prace nad nim?

To zupełnie nowy koncept, ale jednocześnie rozwinięcie oferty "Gorąco Polecam. Smaki z piekarn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29.04.2025 / 23:03
StoryEditor
Zarząd sieci Stokrotka odpowiada protestującym związkowcom. Co im oferuje i jak tłumaczy wprowadzane zmiany?
Pikieta pod Strokrotką (fot. za facebook/NSZZ ”Solidarność” w JMP Biedronka)

Związek "Solidarność" zorganizował pikietę pracowników Stokrotki w Lublinie, protestując przeciwko trudnym warunkom pracy, redukcjom etatów i domagając się dialogu z zarządem. Władze firmy postanowiły odpowiedzieć protestującym pracownikom. Portal wiadomoscihandlowe.pl dotarł do stanowiska zarządu sieci supermarketów. Co w nim jest? Czy jest szansa na rozmowy i porozumienie?

Przypomnijmy, że głównymi postulatami protestujących związkowców ze Stokrotki są poprawa bezpieczeństwa i higieny pracy oraz stabilizacja zatrudnienia w obliczu redukcji etatów...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09. maj 2025 10:24