19.04.2017/12:12

Wyraźna poprawa nastrojów konsumenckich w Polsce

W kwietniu nastąpiła wyraźna poprawa nastrojów społecznych - wynika z badań Ipsos. Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o prawie 5 pkt. i osiągnął najwyższą wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli 103,53 pkt. W jeszcze większym stopniu, bo o ponad 7 pkt. poprawił się klimat gospodarczy.

Brak niekorzystnych dla konsumentów wydarzeń społeczno-gospodarczych oraz ustabilizowanie się nastrojów politycznych, po odrzuceniu przez sejm wotum nieufności wobec obecnego rządu, poprawiły optymizm Polaków. Poprawa prognoz makroekonomicznych dla Polski na najbliższy rok, znajdująca wyraz w opinii międzynarodowych organizacji ratingowych, mogła wpłynąć na wyraźną poprawę klimatu gospodarczego.

Okres przedświąteczny miał wpływ na zwiększenie skłonności do zakupów, ale w pewnym stopniu również na poprawę nastrojów społecznych.

Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 6 – 10 kwietnia 2017 roku na reprezentatywnej losowo- kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.