Wyraźna poprawa nastrojów konsumenckich w Polsce
W kwietniu nastąpiła wyraźna poprawa nastrojów społecznych - wynika z badań Ipsos. Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o prawie 5 pkt. i osiągnął najwyższą wartość w ciągu ostatnich 12 miesięcy, czyli 103,53 pkt. W jeszcze większym stopniu, bo o ponad 7 pkt. poprawił się klimat gospodarczy.
Brak niekorzystnych dla konsumentów wydarzeń społeczno-gospodarczych oraz ustabilizowanie się nastrojów politycznych, po odrzuceniu przez sejm wotum nieufności wobec obecnego rządu, poprawiły optymizm Polaków. Poprawa prognoz makroekonomicznych dla Polski na najbliższy rok, znajdująca wyraz w opinii międzynarodowych organizacji ratingowych, mogła wpłynąć na wyraźną poprawę klimatu gospodarczego.
Okres przedświąteczny miał wpływ na zwiększenie skłonności do zakupów, ale w pewnym stopniu również na poprawę nastrojów społecznych.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 6 – 10 kwietnia 2017 roku na reprezentatywnej losowo- kwotowej próbie 1000 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
9