Żabka rozwija koncept autonomicznego „Sklepu Jutra”. Technologie przydają się w całej sieci
Sieć Żabka kontynuuje testy technologii sklepu bezobsługowego. Stworzono w tym celu zaplecze testowe, którego elementem jest pilotażowy nanosklep, od wiosny funkcjonujący w Poznaniu. Rozwijane w ramach projektu technologie są na bieżąco adoptowane w kolejnych sklepach z obsługą, a docelowo trafiać będą do całej sieci.
Jak poinformowało portal wiadomoscihandlowe.pl biuro prasowe sieci Żabka Polska, pilotażowy pawilon jest elementem zaplecza testowego dla technologii w ramach programu „Sklep Jutra”.
„Część rozwiązań stanowią technologie opracowywane wspólnie z firmą AiFi, zarówno z myślą o sklepie bezobsługowym, jak i o przyspieszeniu zakupów w sklepach z obsługą. Część z tych technologii jest już zaadoptowana w wybranych sklepach w całej Polsce, np. elektroniczne cenówki czy digital signage, pozostałe są na etapie pilotażu.” – wyjaśnia sieć.
Kolejne rozwiązania przechodzą przez standardowe fazy testów, w tym etap testów realizowany w grupie tzw. „friends & family”, co oznacza pracowników i współpracowników Żabki. Technologie po tej fazie testów, w przypadku potwierdzenia ich przydatności, są sprawdzane pilotażowo w działających sklepach Żabka.
„Niektóre z tych placówek są miejscem testowania kilku rozwiązań jednocześnie, jak na przykład sklep przy Półwiejskiej w Poznaniu. Zakładamy, że do końca roku uruchomiony będzie kolejny sklep z kilkoma nowymi rozwiązaniami technologicznymi, w tym dedykowanymi koncepcji sklepu częściowo lub całkowicie bezobsługowego.” – zapowiada biuro prasowe Żabki.