16.03.2020/12:46

Żabka skraca czas pracy sklepów i wprowadza kompleksowe rozwiązania prewencyjne

Sieć Żabka obserwuje rozwój sytuacji związanej z COVID-19 i na bieżąco dostosowuje się m.in. do instrukcji przekazanych przez NFZ i zaleceń WHO oraz zapisów specustawy. Sieć podjęła szereg działań wobec pracowników i partnerów, powołała też działający w trybie codziennym zespół koordynacyjny, odpowiedzialny za współpracę wszystkich działów w zakresie prewencji.

Sieć podjęła szereg działań, mających zwiększyć bezpieczeństwo epidemiologiczne pracowników i klientów. Podjęto decyzję o ograniczeniu standardowych godzin funkcjonowania sklepów, które będą otwarte od godz. 7:00 do 22:00. Skrócenie godzin otwarcia placówek obowiązuje do odwołania.

Operator nieodpłatnie przekazuje franczyzobiorcom środki dezynfekujące oraz rękawiczki. Wprowadził też instrukcję umożliwiającą franczyzobiorcom określanie liczby osób przebywających w jednym czasie w sklepie.

Podjęto decyzję, że gorące napoje i przekąski dostępne w Żabka Café sprzedawane będą jedynie na wynos. W sklepach montowane jest dodatkowe wyposażenie w formie przegrody pleksi, które umożliwia dodatkową ochronę i oddziela kasjerów od klientów.

Franczyzobiorcy otrzymali pakiet informacji, obejmujący m.in. plakaty i ulotki dla klientów, odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania czy kontakty do Wojewódzkich i Powiatowych Stacji Sanitarno-Epidemiologicznych.

Wstrzymano dostawy realizowane bezpośrednio i związane z przemieszczaniem się osób z regionów objętych rekomendacją wstrzymania podróży przez Główny Inspektorat Sanitarny. Dostosowano też funkcjonowanie sklepów do rekomendacji Ministerstwa Rozwoju i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

„Możemy potwierdzić, że jako sieć mamy zapewniony ciąg logistyczny. Ponadto, opracowaliśmy różne scenariusze w ramach obowiązującego w sieci Planu Ciągłości Działania, co pozwala sprawnie reagować na nieprzewidziane sytuacje. Zamierzamy koncentrować się na kluczowych grupach asortymentowych, które są obecnie kupowane przez klientów. Zapasy asortymentowe w naszych centrach logistycznych odpowiadają obecnemu zapotrzebowaniu. Na bieżąco realizujemy także zwiększone dostawy do franczyzobiorców.” – czytamy w komunikacie.

Zmieniono ponadto regulaminy pracy w centrali firmy oraz w centrach i terminalach logistycznych. Podwyższone zostały reżimy higieniczne oraz wprowadzone dodatkowe postanowienia w Regulaminach Obiektu. Zgodnie z zaleceniami dotyczącymi dużych skupisk ludzi w jednym miejscu, ok. 90 proc. pracowników biurowych pracuje w trybie home office. Nadal jednak w każdym dziale pracują w ramach dyżurów pracownicy na miejscu, łącznie z managerami poszczególnych działów i zarządem firmy. System pracy jest jednorodny, niezależny od pełnionych stanowisk. Jest to możliwe dzięki stworzonej platformy komunikacji dla pracowników pracujących poza biurem.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.