08.06.2017/13:11

Żabka wchodzi do centrów handlowych. Do końca roku będzie mieć 20 sklepów w galeriach

Sieć Żabka na koniec 2017 r. planuje mieć ok. 20 sklepów działających w centrach handlowych - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Obecnie w Polsce działają trzy tego typu placówki Żabki, a jeszcze w czerwcu otwarte zostaną dwie kolejne.

Przypomnijmy, że pierwsza, pilotażowa Żabka w centrum handlowym uruchomiona została latem 2015 r. w Poznań City Center. Sklep ten wkrótce przejdzie remodeling - zostanie przystosowany do najnowszych standardów Żabki, czyli do konceptu Galaxy (z nową identyfikacją wizualną i nieco odmienionym asortymentem). Kolejne dwie Żabki działają już w Dekadzie w Brodnicy oraz w Galerii Pomorskiej w Bydgoszczy. Te sklepy uruchomione zostały od razu w najnowocześniejszym koncepcie sieci.

Jak udało nam się dowiedzieć, jeszcze w czerwcu br. ruszyć powinny sklepy Żabka w łódzkiej Manufakturze oraz w Galerii Zielona w Puławach. Oprócz nich, do końca roku w galeriach handlowych uruchomionych zostanie jeszcze ok. 15 Żabek. Jedna z nich działać zacznie w Pogodnym Centrum w Oleśnicy.

Żabka w centrach handlowych co do zasady nie będzie pełnić roli głównego operatora spożywczego. Przedstawiciele sieci nie ukrywają, że bezpośrednią konkurencją dla Żabek zlokalizowanych w galeriach handlowych będą np. kioski Relay, a nie hipermarkety czy supermarkety. Ze względu na bogatą ofertę food-to-go, Żabka ma być w praktyce nawet swoistym uzupełnieniem strefy food court.

Najmniejsza na chwilę obecną placówka sieci (spośród sklepów ulokowanych i planowanych w centrach handlowych) posiada powierzchnię 60 mkw. (wraz z zapleczem) - to sklep w Manufakturze. Największa Żabka mieści się natomiast w Galerii Pomorskiej - tam sama sala sprzedaży to 110 mkw., dostępny asortyment jest niewiele mniejszy, niż we Freshmarkecie (choć nie ma np. produktów sprzedawanych na wagę), a do sklepu prowadzić będą dwa różne wejścia.

Jak ustaliliśmy, zamknięcie bieżącego roku z liczbą 20 sklepów w centrach handlowych to dopiero przymiarki do szerszej ekspansji Żabki w tego typu obiektach, która zostanie rozpoczęta w 2018 r. W sieci przejętej niedawno przez CVC Capital Partners zapadła już kluczowa decyzja, aby nie ignorować tego kanału ekspansji, przez lata zaniedbanego.

Problematyczną kwestią w przypadku uruchamiania kolejnych Żabek w centrach handlowych mogą okazać się zakazy konkurencji (główny operator spożywczy często ma w umowach zagwarantowane, że w obiekcie nie pojawi się jego bezpośredni konkurent). Sieć ma jednak nadzieję, że uda jej się w tej kwestii porozumieć z zarządcami galerii handlowych i przekonać, że Żabka Galaxy stanowić będzie idealne uzupełnienie tenant-mixu.

Dodaj komentarz

1 komentarz

  • expert 08.06.2017

    Road to success!

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.