10.04.2017/10:07

Zagraniczne e-sklepy kuszą konsumentów

Konsumenci z Europy Środkowo-Wschodniej przodują, jeśli chodzi o kupowanie w zagranicznych sklepach internetowych i serwisach aukcyjnych. Takie transakcje mają ponad 40 proc. udziału w ogólnej liczbie, podczas gdy w Europie Zachodniej czy Ameryce Północnej stanowią tylko 15 proc. – podaje Rzeczpospolita na podstawie raportu KPMG.

Zagraniczni klienci polubili polskie e-sklepy z kilku powodów. Jak czytamy w Rzeczpospolitej, oferują one produkty w atrakcyjnych cenach, co jest związane z niższymi kosztami produkcji towarów, jak i sprzyjającym dla handlu zagranicznego kursem złotówki. Dzięki internetowi nawet niszowa oferta może trafić do klientów z wielu krajów, tradycyjna dystrybucja w stacjonarnych butikach nie daje na to szans.

Justyna Bielawska, kierownik sprzedaży Ragaba przyznaje na łamach Rzeczpospolitej, że jej firma wystartowała ze sprzedażą swoich produktów od razu tylko w internecie ze względu na niepewność, czy w tradycyjnym handlu sklep znajdzie odbiorców na swoje produkty, charakteryzujące się oryginalnym designem. Po pół roku testowania sprzedaży na terenie Polski, Ragaba rozpoczęła sprzedaż na wielu rynkach UE.

Rzeczpospolita podaje, że polski rynek e-commerce rośnie z roku na rok o ok. 15 proc. i obecnie jest wart 43,8 mld zł. Za trzy lata będzie wart 66 mld zł.

Więcej w Rzeczpospolitej

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.