16.04.2020/09:17

Zakupy internetowe Polaków coraz częściej na raty. Przeważa elektronika

Coraz więcej Polaków korzysta z rat podczas zakupów internetowych – wynika z danych PayU. Aż 78 proc. konsumentów, którzy raz wybrali tę metodę płatności, chętnie do niej wraca przy kolejnych zakupach. Wśród branż, w których trend ten jest najbardziej widoczny, są m.in. elektronika, dobra luksusowe i e-usługi.

Polscy konsumenci są jednymi z najbardziej otwartych na nowości na rynku usług fintech i e-commerce. Chętnie testują nowe rozwiązania także w zakresie form płatności. Raty dostępne w sklepach internetowych zyskują na popularności, bo kupujący coraz częściej kierują się ideą „smart” – poszukują najlepszych w danym momencie ofert, a rozłożenie płatności na raty pozwala im na szybkie i wygodne dokonanie zakupu.  W ciągu ostatnich 5 lat wartość zakupów finansowanych w ten sposób wzrosła 7-krotnie.

- Z naszych analiz wynika, że popyt na zakupy internetowe na raty systematycznie rośnie. Polacy są nie tylko bardzo ciekawi nowych rozwiązań w zakresie płatności, ale także – gdy dostrzegą ich wymierne korzyści – pozostają wobec nich bardzo lojalni. Aż 78 proc. osób, które dokonały zakupu internetowego na raty, wybiera taką metodę płatności ponownie – mówi Martyna Szczepaniak, Head of Consumer Credit w PayU.

Rosnący popyt na zakupy internetowe na raty obserwują przede wszystkim sklepy oferujące produkty z kategorii: elektronika, dobra luksusowe (w tym biżuteria i zegarki), akcesoria sportowe oraz wyposażenie domu i ogrodu. Pozytywne rezultaty z udostępnienia płatności ratalnych widać również w branży e-usług i turystycznej.

Z danych PayU wynika, że najwyższy udział płatności ratalnych w całościowej sprzedaży odnotowują e-sklepy z branży elektronicznej. - Udział płatności ratalnych, w tym bardzo popularnych rat 0 proc., w całościowej sprzedaży przekroczył już 20 proc. Potwierdza to bardzo duże zainteresowanie tą metodą płatności wśród klientów w branży 3C: Computers, Communication, Consumer Electronics – mówi Łukasz Piotrowski, dyrektor e-commerce Huawei CBG Polska.

Zakupy na raty sprawdzają się nie tylko przy zakupie fizycznych przedmiotów. Nową kategorią zakupową, w której drzemie duży potencjał, są e–usługi – w szczególności te związane z edukacją, profesjonalnymi szkoleniami i rozwojem osobistym. Polacy bardzo chętnie korzystają z rat, kupując np. kursy online – już co 7 zakup w tej kategorii jest opłacany na raty (14 proc.).

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.