08.05.2018/08:40

Zalando pod kreską. Firma zwiększa liczbę klientów, ale notuje straty

Zalando zanotowało w I kwartale br. wzrost przychodów ze sprzedaży o 22 proc. Jak podali przedstawiciele firmy, to wynik m.in. dużego wzrostu liczby klientów. Mimo to firma odnotowała stratę netto.

Łączne przychody ze sprzedaży w I kwartale wyniosły prawie 1,2 mld euro. Jednocześnie skorygowany wskaźnik EBIT wyniósł 0,4 mln euro. Firma poinformowała o stracie netto na poziomie 15 mln euro, przy zysku 5 mln euro rok temu.

Jak zapewniają przedstawiciele Zalando, wyniki za I kwartał br. pozwalają na utrzymanie dotychczasowej prognozy przychodów w skali całego 2018 roku. Zalando spodziewa się zwiększenia przychodów na poziomie 20-25 proc. i skorygowanego EBIT do 220-270 mln euro.

- Naszym priorytetem jest wzrost i na tym właśnie koncentrowaliśmy się w I kwartale br., pomimo wymagającej sytuacji na rynku modowym. Opóźniony start sezonu wiosna/lato wywarł presje na cały rynek, ale my wciąż koncentrujemy się na naszych celach wynikowych - powiedział wiceprezes Zalando, Rubin Ritter.

Ważnym wydarzeniem w pierwszych miesiącach roku było uruchomienie z sukcesem kategorii "beauty" w Niemczech. Klienci zyskali dostęp do 4 tys. produktów pod 130 markami. Firma skoncentrowała się na ofercie kosmetycznej i ochrony skóry dla kobiet.

- Widzimy wielką szansę w komplementacji naszego asortymentu i wzmocnieniu naszej pozycji jako jedynego miejsca do zakupu oferty modowej i lifestylowej - dodał Ritter.

W I kwartale br. liczba aktywnych klientów Zalando wzrosła o 3,5 mln euro do poziomu 23,9 mln. Jak wynika z danych sieci, każdy aktywny klient składa średnio cztery zamówienia w ciągu roku, co jest rekordem w historii firmy.

Firma zaprezentowała także dane, dotyczące kluczowych wyników efektywności.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.