19.11.2019/20:03

Zarząd sieci Stokrotka: Przygotowujemy szczegółowe wyjaśnienia dla UOKiK

Stokrotka zabrała głos w sprawie postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez UOKiK w sprawie praktyk handlowych tej sieci. Sprawę ujawniliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl w miniony czwartek.

Jak podaliśmy w ubiegłym tygodniu, urząd antymonopolowy od 29 października próbuje wstępnie ustalić, czy wobec dostawców produktów rolnych i spożywczych, w szczególności mięsa i jego przetworów, są stosowane praktyki nieuczciwie wykorzystujące przewagę kontraktową. Postępowanie prowadzone przez UOKiK w oparciu o przepisy ustawy o przewadze kontraktowej dotyczy lat 2017-2019, ze szczególnym naciskiem na rok 2019 i aktualnie stosowane praktyki w sieci Stokrotka w zakresie relacji z dostawcami mięsa.

Gdy publikowaliśmy artykuł w czwartek, Stokrotka komentowała sprawę zaledwie jednym zdaniem: "UOKiK nie prowadzi żadnego postępowania przeciwko Stokrotce". Była to prawda; postępowanie toczy się bowiem "w sprawie", a nie przeciwko komukolwiek. Ponadto postępowanie wyjaśniające dopiero poprzedza postępowanie właściwe.

Już po ukazaniu się naszego tekstu Stokrotka przesłała nam dłuższe oświadczenie. - Od początku działalności jakość towaru jest dla Stokrotki priorytetem. W związku z tym w trosce  o bezpieczeństwo i dobro konsumentów spółka stosuje restrykcyjne wymagania dotyczące sprzedawanych towarów, w tym mięsa. Co za tym idzie, zdarzają się odmowy przyjęcia mięsa na przykład złej jakości, w nieszczelnych opakowaniach lub z nieczytelnymi etykietami - podkreśla zarząd Stokrotki w oświadczeniu.

Władze sieci wyjaśniają, że firma została zobowiązana do przedstawienia dokumentów w ramach postępowania wyjaśniającego. - Pytania UOKiK dotyczą zasad stosowania kar umownych z tytułu braku lub opóźnienia dostaw mięsa - tłumaczy zarząd Stokrotki, potwierdzając tym samym wcześniejsze informacje portalu wiadomoscihandlowe.pl. Przedstawiciele sieci w oświadczeniu zaznaczają, że "najczęściej kary umowne w przypadku dostaw mięsa są związane z  opóźnieniami wynikającymi z zakwestionowania jakości towaru".

- Aktualnie Stokrotka przygotowuje szczegółowe wyjaśnienia dla UOKiK w oparciu o zasadę pełnej współpracy - podkreśla zarząd sieci.

Dodaj komentarz

4 komentarze

  • Młoda 01.12.2019

    EC to UOKiK powinien przejrzeć gruntownie, Milę też - to byłyby łatwe pieniądze z kar.

  • good 28.11.2019

    Najlepsi są tam dyrektorzy ;)))) Boki zrywać co za ciemna masa ;))

  • a 20.11.2019

    Do EC już także uokik ma pytania ws. opłat.

  • Klient 20.11.2019

    Stokrotke interesuje tylko opłata za gazetkę...

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.