08.10.2021/14:55

Zenoo w Polsce. Litewski startup dostarczy zdrową karmę polskim psom

Na polski rynek produktów dla zwierząt wchodzi litewski startup Zenoo, oferujący zdrowe diety dla psów w modelu D2C. Firma oferuje dostawy bezpośrednio do klientów.

Wspierana przez inwestorów z Polski oraz innych krajów CEE i nordyckich, firma Zenoo produkuje karmę Polsce i zamierza stworzyć tu zespoły marketingu i obsługi klienta, a także wysyłać stąd zamówienia do klientów z całej Europy.

Zenoo to litewski startup, który oferuje surową, liofilizowaną, karmę dla psów, naturalne suplementy, oraz kompletne diety, dostarczane w modelu D2C, bezpośrednio do klientów. Firma umożliwia stworzenie planu żywieniowego dostosowanego do potrzeb psa, ale też zamówienie pojedynczych opakowań.
Założycielami Zenoo są Agota Jakutyte (CEO) i Mindaugas Krisciunas (CBDO).  – Branża karmy dla zwierząt niczym nie różni się od przemysłu spożywczego czy farmaceutycznego. Światowi giganci obniżają wartość odżywczą karmy, skupiając się na obniżeniu kosztów produkcji i zwiększeniu marży. Sucha karma jest nadmiernie przetworzona i pełna dodatków, które w praktyce negatywnie wpływają na zdrowie psów. Jesteśmy coraz bardziej świadomi tego, co znajduje się na naszych talerzach i dokładnie tak samo powinniśmy myśleć o miskach dla psów – mówi Agota Jakutyte, CEO i założycielka Zenoo.
Zenoo dostarcza już swoje produkty do klientów z Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Teraz otwiera się w pełni na polski rynek, oferując klientom lokalną wersję sklepu.

Zenoo rozwija się dzięki wsparciu aniołów biznesu. Spółka pozyskała już 300 tysięcy euro w rundzie pre-seed. Przewodziła jej Toma Sabaliauskienė (CMO Nord Security, twórców m.in. Nord VPN), z udziałem aniołów biznesu związanych z LUMUS – kolektywem aniołów biznesu składającym się wyłącznie z kobiet, który wspiera startupy z regionu CEE. W rundzie finansowania wzięli też udział inni aniołowie biznesu z Estonii, Finlandii, Litwy, Polski, a także innych krajów CEE i nordyckich. Zenoo planuje pozyskać w regionie rundę seed, która pozwoli na dalszą ekspansję na europejskie rynki.
– Polska jest krajem o jednym z większych odsetków zwierząt przypadających na gospodarstwo domowe w całej Europie. A właściciele psów są coraz bardziej świadomi tego, że ich czworonożni przyjaciele wymagają właściwej opieki. Nie ograniczają się tylko do diety. Polski rynek to dla nas naturalna przestrzeń do rozwoju, a także punkt startowy do dalszej ekspansji w Europie – mówi Mindaugas Krisciunas, CBDO i co-founder Zenoo.

Dodaj komentarz

2 komentarze

  • Owczarek 04.01.2022

    Majac psa Chihuahua można sobie pozwolić na taką karmę. Jednak większość ma większe psy . Mi wyszło 1800 zł / miesięcznie za karmę. Autorkę fantazja poniosła. Karma droższa od kredytu na mieszkanie + auto

  • Nick 08.10.2021

    Aż wszedłem z ciekawości i nie zrozumiałem. Na rynku jest przynajmniej kilka karm w takiej formie i o równie dobrym składzie (Może nie human grade, ale czy jakikolwiek człowiek i tak odważył by się jeść mączkę kostną? Chyba jednak nie.) i o normalniejszej cenie (85 zł za 400g karmy to trochę chore).

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
zobacz także