06.10.2016/09:22

Zmiana na rynku wód. Bewa może kupić Jurajską

Bewa, produkująca wodę m.in. dla Biedronki, przymierza się do zakupu firmy Jurajska, by wzmocnić swoją pozycję na rynku – informuje „Rzeczpospolita”.

Według dziennika, negocjacje są zaawansowane. Jednym z atutów Jurajskiej jest marka, wyceniona w ubiegłorocznym rankingu „Rzeczpospolitej” na 30 mln zł.

Bewa istnieje na rynku od 20 lat. Jest jednym z największych producentów wody źródlanej i napojów w Polsce. Dostarcza produkty do największych sieci handlowych w kraju – Jeronimo Martins Polska (Biedronka), Eurocash (ABC, Delikatesy Centrum), Kaufland, Selgros, Specjał, Carrefour. Jurajska, obecnie zatrudniająca ponad 300 osób, aspiruje do miana jednego z liderów branży wodno-napojowej na polskim rynku.

Według danych Euromonitor International cytowanych w raporcie KMPG „Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce”, w 2015 r. Polacy wydali na wodę prawie 4,9 mld złotych, kupując 3,2 mld litrów tego produktu w kanałach off- i on-trade. Od 2011 r. rynek wody nieustannie rośnie, osiągając średni roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla ostatnich pięciu lat na poziomie 2,7 proc. Wiele wskazuje na to, że w kolejnych latach tendencja wzrostowa będzie jeszcze większa – do 2020 r. wartość sprzedaży detalicznej wody butelkowanej w Polsce przekroczy poziom 6 mld złotych.

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.