19.07.2017/09:58

Żywność funkcjonalna i woda butelkowana mają dobre perspektywy wzrostu

Czterech na dziesięciu Polaków deklaruje, że produkty z funkcjonalnymi benefitami ułatwiają im prowadzenie zdrowszego stylu życia – wynika z badań firmy Mintel.

Podobny odsetek respondentów zauważa jednak, że obecnie wybór wariantów funkcjonalnych w popularnych kategoriach, takich jak płatki czy jogurty, jest nadal zbyt mały, sugerując dalsze możliwości w zakresie innowacji. 

– Segment żywności funkcjonalnej w Polsce oferuje znaczące perspektywy rozwoju. Warto również zauważyć, że znaczna grupa odbiorców, niemal 35 proc., jest skłonna zapłacić więcej za funkcjonalną żywność i napoje – mówi Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel.

Patrząc na kategorię wody butelkowanej, Polacy wykazują stosunkowo duże zainteresowanie wariantami wzbogaconymi, np. witaminami. Jest to 41 proc. respondentów, zaś w pozostałych krajach europejskich objętych badaniem (Niemcy, Włochy, Hiszpania oraz Francja), odsetek odpowiedzi twierdzących był niższy – w przedziale od 16 do 25 proc. 
 

Dodaj komentarz

0 komentarzy

Zostaw komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.