Żywność funkcjonalna i woda butelkowana mają dobre perspektywy wzrostu
Czterech na dziesięciu Polaków deklaruje, że produkty z funkcjonalnymi benefitami ułatwiają im prowadzenie zdrowszego stylu życia – wynika z badań firmy Mintel.
Podobny odsetek respondentów zauważa jednak, że obecnie wybór wariantów funkcjonalnych w popularnych kategoriach, takich jak płatki czy jogurty, jest nadal zbyt mały, sugerując dalsze możliwości w zakresie innowacji.
– Segment żywności funkcjonalnej w Polsce oferuje znaczące perspektywy rozwoju. Warto również zauważyć, że znaczna grupa odbiorców, niemal 35 proc., jest skłonna zapłacić więcej za funkcjonalną żywność i napoje – mówi Honorata Jarocka, Food and Drink Analyst w firmie Mintel.
Patrząc na kategorię wody butelkowanej, Polacy wykazują stosunkowo duże zainteresowanie wariantami wzbogaconymi, np. witaminami. Jest to 41 proc. respondentów, zaś w pozostałych krajach europejskich objętych badaniem (Niemcy, Włochy, Hiszpania oraz Francja), odsetek odpowiedzi twierdzących był niższy – w przedziale od 16 do 25 proc.