REKLAMAJACOBS - NA ŚWIĘTA - Baner Główny (17-23.12.2018)

(Pixabay CC0)

Trendy w detalu szybko się zmieniają. Podobnie jak rynek i oczekiwania klientów. Aby przetrwać ewolucję, zapewniając firmie wysoką sprzedaż należy sprostać stawianym wyzwaniom. Daria Widerowska, Marketing Manager, IT.integro opisuje pięć kluczowych wyzwań, stojących przed detalistami we współczesnym świecie.

REKLAMAPszczółka - Belka w artykułach - Chochliki (17-20.12.2018)

Handel detaliczny zmienia się w oszałamiającym tempie. Firmy muszą się dostosowywać do zmiany trendów, oczekiwań i potrzeb konsumentów, muszą adaptować nowe technologie, aby utrzymać konkurencyjność. Daria Widerowska z IT.integro omawia kluczowe wyzwania stojące dziś przed detalistami.

Klientów nie nabierzesz

– Internet wyedukował klientów, dzięki czemu stali się bardziej świadomi. Wiedzą czego szukają, znają ceny oraz możliwości produktów. Według reportu Nielsen Global Connected Commerce 2016, zdecydowana większość kupujących, zanim dokona zakupu, analizuje produkty online. Wydłuża się także czas porównywania produktów. Dotyczy to artykułów różnych typów. Zarówno elektroniki, jak i produktów spożywczych – mówi Daria Widerowska. – Kupujący stają się dla sprzedawców prawdziwym wyzwaniem. Mają ogromną wiedzę o produkcie. Pytają o liczne detale oraz znają ceny w różnych sklepach – dodaje.

Sprzedawcy powinni wiedzieć o produktach co najmniej tyle, co klient. Pracownicy muszą posiadać kompletną wiedzę produktową, dlatego należy zadbać o to, by korzystali ze szkoleń na bieżąco, a nie tylko na początku swojej kariery. Powinni poznawać nowy asortyment, pojawiający się w sklepie.

Oprogramowanie dla detalu również okazuje się przydatne. Warto uzbroić sprzedawców w mobilne terminale POS, dzięki którym sprawdzą dostępność produktów, opis, zdjęcia oraz ich dokładną specyfikację.

Omni-channel stał się codziennością

Z punktu widzenia klienta, zakupy mają być przyjemne oraz szybkie, a dzięki technologiom mobilnym, możliwe do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie. Wielokanałowość zakupów stała się zjawiskiem codziennym.

– Według badań wykonanych przez Facebook, aż 45% procesów zakupowych klientów wiązała się z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Ta liczba w najbliższych czasach wzrośnie – zapewnia Daria Widerowska.

Dodatkowo, kupujący oczekuje spójności, tych samych wrażeń zakupowych, niezależnie od wykorzystywanego kanału. Kontakt z marką powinien być taki sam. Niestety według badań wykonanych przez Periscope ™ McKinsey, aż 78% detalistów przyznaje, że nie są w stanie zagwarantować swoim klientom tych samych, spójnych doświadczeń zakupowych.

Proces zakupowy staje się coraz bardziej skomplikowany. Detaliści, którzy jeszcze nie są w stanie zabezpieczyć swoim klientom jednolitych wrażeń we wszystkich kanałach sprzedaży, powinni skoncentrować się na usuwaniu barier oraz na wdrożeniu rozwiązań technologicznych. Zagwarantuj swojej organizacji spójne oprogramowanie dla sklepów detalicznych, które zapewni zarządzanie zarówno stanowisk kasowych, sklepem, łańcuchem sprzedaży, księgowością oraz zapasami.

Opinie klientów mogą zahamować sprzedaż

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Karol 1 ponad rok temu

    Te same trendy i zmiany dotyczą tez a może przede wszystkim handlu hurtowego Gracze na rynku hurtowym którzy pierwsi dostrzega możliwości np. w platformach sprzedaży hurtowej mogą przybliżyć się do zwycięstwa na rynku i lokalnym i regionalnym I nie mówię tu o Aleo która jest po prostu ogłoszeniowka jak  OLX ale o platformach jak Allegro tylko ze wyłącznie dla podmiotów gospodarczych

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony