20 lutego 2019
Piotr i Paweł znajduje się w postępowaniu sanacyjnym, które umożliwia tej polskiej sieci planowe przeprowadzenie procesu restrukturyzacji. Spółka zakończyła tym...
Zarówno polski eksport, jak i import artykułów rolno-spożywczych osiągnęły najwyższy poziom w historii. Rekordowa jest również nadwyżka w handlu...
Światowy lider działający na rynku produkcji i dostawy pizzy zapuszcza korzenia w rosyjskiej stolicy. W ciągu najbliższych pięciu lat chce otworzyć 100 restauracji. Większość...
19 lutego 2019
14 lutego 2019
13 lutego 2019
7 lutego 2019
Lokalny sklep osiedlowy kontra wielkopowierzchniowa galeria handlowa. Dwa różne światy? Niekoniecznie. Łączy je zasadnicza kwestia – pytanie: jak sprzedać więcej? Tu...
1 lutego 2019
21 stycznia 2019
Handel przyszłości? Zamiast sprzedawcy kamera, zamiast pieniędzy telefon, a kasa – jeśli w ogóle będzie potrzebna – to tylko samoobsługowa.
11 lutego 2019
Firma Inpost udostępniła klientom nową aplikację mobilną na telefony pracujące pod kontrolą systemów IOS i Android. W ramach aplikacji użytkownicy mogą skorzystać...
18 lutego 2019
12 lutego 2019
Lidl Polska po raz kolejny podnosi pensje swoim pracownikom, średnio o ok. 9,2 proc. Sieć stworzyła też ponad 700 nowych miejsc pracy – przede wszystkim na stanowiska...
HANDEL I DYSTRYBUCJA
konsument i trendy zakupowe
Raporty i analizy
28 lutego 2017, 15:12
wiadomoscihandlowe.pl
(Pixabay CC0)
Trendy w detalu szybko się zmieniają. Podobnie jak rynek i oczekiwania klientów. Aby przetrwać ewolucję, zapewniając firmie wysoką sprzedaż należy sprostać stawianym wyzwaniom. Daria Widerowska, Marketing Manager, IT.integro opisuje pięć kluczowych wyzwań, stojących przed detalistami we współczesnym świecie.
Handel detaliczny zmienia się w oszałamiającym tempie. Firmy muszą się dostosowywać do zmiany trendów, oczekiwań i potrzeb konsumentów, muszą adaptować nowe technologie, aby utrzymać konkurencyjność. Daria Widerowska z IT.integro omawia kluczowe wyzwania stojące dziś przed detalistami.
– Internet wyedukował klientów, dzięki czemu stali się bardziej świadomi. Wiedzą czego szukają, znają ceny oraz możliwości produktów. Według reportu Nielsen Global Connected Commerce 2016, zdecydowana większość kupujących, zanim dokona zakupu, analizuje produkty online. Wydłuża się także czas porównywania produktów. Dotyczy to artykułów różnych typów. Zarówno elektroniki, jak i produktów spożywczych – mówi Daria Widerowska. – Kupujący stają się dla sprzedawców prawdziwym wyzwaniem. Mają ogromną wiedzę o produkcie. Pytają o liczne detale oraz znają ceny w różnych sklepach – dodaje.
Sprzedawcy powinni wiedzieć o produktach co najmniej tyle, co klient. Pracownicy muszą posiadać kompletną wiedzę produktową, dlatego należy zadbać o to, by korzystali ze szkoleń na bieżąco, a nie tylko na początku swojej kariery. Powinni poznawać nowy asortyment, pojawiający się w sklepie.
Oprogramowanie dla detalu również okazuje się przydatne. Warto uzbroić sprzedawców w mobilne terminale POS, dzięki którym sprawdzą dostępność produktów, opis, zdjęcia oraz ich dokładną specyfikację.
Z punktu widzenia klienta, zakupy mają być przyjemne oraz szybkie, a dzięki technologiom mobilnym, możliwe do zrealizowania w dowolnym miejscu i czasie. Wielokanałowość zakupów stała się zjawiskiem codziennym.
– Według badań wykonanych przez Facebook, aż 45% procesów zakupowych klientów wiązała się z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Ta liczba w najbliższych czasach wzrośnie – zapewnia Daria Widerowska.
Dodatkowo, kupujący oczekuje spójności, tych samych wrażeń zakupowych, niezależnie od wykorzystywanego kanału. Kontakt z marką powinien być taki sam. Niestety według badań wykonanych przez Periscope ™ McKinsey, aż 78% detalistów przyznaje, że nie są w stanie zagwarantować swoim klientom tych samych, spójnych doświadczeń zakupowych.
Proces zakupowy staje się coraz bardziej skomplikowany. Detaliści, którzy jeszcze nie są w stanie zabezpieczyć swoim klientom jednolitych wrażeń we wszystkich kanałach sprzedaży, powinni skoncentrować się na usuwaniu barier oraz na wdrożeniu rozwiązań technologicznych. Zagwarantuj swojej organizacji spójne oprogramowanie dla sklepów detalicznych, które zapewni zarządzanie zarówno stanowisk kasowych, sklepem, łańcuchem sprzedaży, księgowością oraz zapasami.
Poleć innym
Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.
Te same trendy i zmiany dotyczą tez a może przede wszystkim handlu hurtowego Gracze na rynku hurtowym którzy pierwsi dostrzega możliwości np. w platformach sprzedaży hurtowej mogą przybliżyć się do zwycięstwa na rynku i lokalnym i regionalnym I nie mówię tu o Aleo która jest po prostu ogłoszeniowka jak OLX ale o platformach jak Allegro tylko ze wyłącznie dla podmiotów gospodarczych
zdjęć: 44
15 lutego 2019
zdjęć: 13
zdjęć: 35
8 lutego 2019
zdjęć: 8
6 lutego 2019
zdjęć: 10
29 stycznia 2019
17 grudnia 2018
13 grudnia 2018
Na portalu wiadomoscihandlowe.pl używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.