REKLAMAROS-SWEET - Moreso Świąteczne Wypieki_Baner Główny(18-24.11.2019)
Najpopularniejsze alkohole w Polsce to wódka, piwo i wino, ale Polacy coraz częściej kupują alkohole smakowe: whisky czy wódki kolorowe

Najpopularniejsze alkohole w Polsce to wódka, piwo i wino, ale Polacy coraz częściej kupują alkohole smakowe: whisky czy wódki kolorowe (fot. materiały własne)

Strona 3 z 4
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Kategoria rozwijająca się

Whisky i bourbon znajdują się na 3. pozycji w rankingu. Mają ponad 1100 wystąpień promocyjnych. Najpopularniejszą marką okazuje się, wspomniany już, Johnnie Walker, a po nim Jack Daniel’s (116 razy promowany). Zdaniem Marcina Dobka, mimo że obecne spożycie tych trunków jest w Polsce wciąż dużo niższe od innych alkoholi, to systematycznie wzrasta. Widząc to, w przyszłości sieci i producenci będą je lepiej komunikować. To kategoria rozwijająca się.

– Polacy dopiero zaczynają się rozsmakowywać whisky i bourbonach. Stanowią one dość świeże odkrycie na rodzimym rynku, który od dawna był zdominowany przez wódkę oraz piwo. Ponadto, są najmniej liczne, z uwagi na wyższą cenę, w porównaniu do innych wysokoprocentowych trunków. Uważam też, że z czasem spożycie tego typu alkoholi wzrośnie – zaznacza Michał Rosiak.

Dr Faliński dostrzega, że sprzedaż i spożycie tzw. alkoholi brązowych rośnie bodaj tak szybko, jak piwa. Ale whisky i bourbony nigdy nie staną się kategorią wiodącą wartościowo oraz wolumenowo. Według eksperta, 3. miejsce w rankingu to i tak bardzo dobra pozycja, biorąc pod uwagę wysoką cenę tych towarów. Producenci i importerzy widzą w tym świetny interes, za nimi zaś sprawnie podążają handlowcy.

– Prezentowanie na pierwszych stronach gazetek alkoholowych whisky wynika z obserwacji zachowań klientów. Przy okazjach takich jak święta, kupują oni produkty, jakich jeszcze nie próbowali, często akceptując nawet wyższą cenę. Mając świadomość, że Polacy dysponują teraz większym budżetem, producenci zapewne uznali, że to najlepszy moment na zwiększanie sprzedaży trunków z wyższej półki cenowej – objaśnia ekspert z Grupy AdRetail.

Niskie budżety promocyjne

Co ciekawe, wina, likiery, wermuty, rumy, koniaki, tequile, spirytusy, te wszystkie kategorie, razem stanowią jedynie 25% promocji w kategorii alkoholi. Wina są poza podium i znajdują się na 4. miejscu, stanowiąc zaledwie 14% wszystkich promocji alkoholi. Sieci najczęściej promują wino czerwone (563 razy), potem białe (329). Następnie – koniaki, brandy (267 wystąpienia), wina musujące (183), likiery (150), rumy (95), cydry (90), wermuty (74), giny (69) i nalewki (56 razy promowane).

– Producenci win dysponują niższymi budżetami na promocje, niż firmy produkujące lub importujące wódki. Klienci nie są też przywiązani do poszczególnych pozycji asortymentowych w tej kategorii. Często próbują nowych gatunków, bo szukają inspiracji smakowych – podkreśla Marcin Dobek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony