REKLAMAPRIM - KABANOS - BANER GŁÓWNY - (05.07 - 03.10.2019)
Bakery made better

Bakery made better (fot. materiał partnera)

Strona 2 z 3


Zdrowo i odpowiedzialnie

Konsumenci mogą różnie interpretować pojęcie czystej etykiety, ale wszyscy raczej zgadzają się co do tego, że chodzi o produkty pozbawione sztucznych dodatków. Co najczęściej mają na myśli ci, którym zależy na tym, żeby produkty piekarnicze miały czystą etykietę? Dla ankietowanych oznacza to przede wszystkim ograniczony do minimum proces przetwarzania, naturalne i zarazem pozbawione GMO składniki, brak konserwantów oraz sztucznych dodatków. Równie ważne dla konsumentów jest to, żeby produkty powstawały z organicznych surowców, pochodzących z upraw prowadzonych w sposób zrównoważony, czyli taki, który nie wyrządza szkody dla środowiska czy zasobów naturalnych.
Wynika z tego, że jeśli chodzi o etykiety produktów piekarniczych, najatrakcyjniejsze dla konsumentów są komunikaty czy oznaczenia dotyczące czterech głównych tematów. Pierwszym z nich jest naturalność, odnosząca się do pełnowartościowych składników pochodzących z natury oraz ich jak najniższego stopnia przetworzenia. W drugim przypadku chodzi o produkty „Bez…” - numerów E, konserwantów, sztucznych barwników, aromatów albo wzmacniaczy smaku. Trzecią kategorię stanowią produkty z oznaczeniem „Źródło / Bogate w…”, np. mikro- lub makroelementy: witaminy, minerały, błonnik, białka, naturalne składniki stymulujące prawidłowe funkcjonowanie immunologii, układu pokarmowego, układu sercowo-naczyniowego. Czwarta grupa to produkty „O niskiej / zmniejszonej…” kaloryczności, zawartości cukru, soli, tłuszczu bądź glutenu.


Bez wpływu na trwałość

W jaki sposób producenci mogą dostarczać produkty piekarnicze wytworzone tylko z naturalnych składników bez ryzyka utraty ich jakości, trwałości czy świeżości? Zdaniem ekspertów z firmy Kerry warto skoncentrować się na pozyskiwaniu takich surowców, które są w pełni identyfikowalne i dostosowane do wartości danej marki, a także wzmacnianiu atrybutów sensorycznych produktów przy użyciu naturalnych środków. – Uważamy, że możliwe jest dostarczanie na rynek produktów piekarniczych z czystymi etykietami bez wpływu na ich trwałość i standardy jakości – podkreślają przedstawiciele firmy Kerry. - Mamy całkowitą kontrolę nad procesami produkcyjnymi i łańcuchem dostaw. Posiadamy szeroką wiedzę na temat rynku i produktów, co pozwala nam skutecznie pomagać klientom w znalezieniu odpowiednich rozwiązań, optymalnie dopasowanych do ich potrzeb produkcyjnych – podsumowują przedstawiciele firmy Kerry.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony