REKLAMAROS-SWEET - Pestki dyni w czekoladzie - Baner Główny (21.08-01.09.2019)

(materiały własne)

Strona 3 z 3
REKLAMAKAiN - belka w artykułach (sierpień-wrzesień 2019)

Sieci mogą już teraz prognozować, jaką część ich biznesu dotknęłyby ewentualne zmiany w prawie. W Lidlu marka własna dominuje w większości kategorii FMCG. W przypadku żywności stanowi aż 71 proc., z czego najwyższy odsetek mają takie produkty, jak mięso i owoce morza - 86 proc. Dla porównania, w art. spożywczych Biedronki udział private label stanowi 60 proc. W Aldi to 45 proc., a w Netto - 31 proc. Tylko w trzech kategoriach najwyższy odsetek marki własnej ma Aldi. Tymi wyjątkami są kosmetyki/zapachy - 41 proc., środki do prania i płukania - 42 proc., a także lody - 77 proc.

- W mojej ocenie, jakiekolwiek próby wpływania na decyzje rządu nie przyniosą żadnego skutku. Idea przyświecająca pomysłowi wycofania marek własnych była poza obszarem uwarunkowań ekonomicznych. Zatem na tym polu nie będzie porozumienia. Sieci są piętnowane jako zewnętrzny kapitał. Jednak na nowych regulacjach paradoksalnie najbardziej zyskałyby marki globalne, które dotychczas operowały najsilniejszą dźwignią negocjacyjną. Natomiast mali polscy producenci byliby przejmowani przez światowe koncerny. W ten sposób mogłyby one obchodzić wysokie koszty importu lub ewentualne ograniczania wynikające z nacjonalizacji części oferty - podsumowuje Andrzej Wierzchoń.

Audyt sklepów dyskontowych przeprowadził Instytut Badawczy ABR SESTA pod koniec lutego br. Wzięto pod uwagę najczęściej kupowane (według ekspertów) oraz najtańsze marki własne i narodowe. Produkty w cenach promocyjnych nie były uwzględniane. Artykuły "no name" zostały potraktowane jako towary marek własnych.

MondayNews.pl/interia.pl

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 8

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 2
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~pracownik handlu 3 5 miesięcy temu

    Szok to czeka klientów..., bo oni zapłacą za produkty markowe, które też zdrożeją nie mając tańszych zamienników...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~rnr 2 5 miesięcy temu

    Ciekawe, jaka byłaby definicja 'marki własnej'. Czy także w rozumieniu mw dystrybutora, hurtowni (sprzedającego do różnych sklepów/sieci)? A jak sieć ma swoją hurtownię?

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Klient 1 5 miesięcy temu

    Czekolada markowa W. w sklepie L.. kosztuje 2,79 zl. Czekolada marki wlasnej 2,49 zl. Tak wiec wielkiej roznicy NIE MA. Papier toaletowy w sieci L. koszt 4,19 zl natomiast w osiedlowym supermarkecie M. 4,99 zl.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony