REKLAMAMLEKOVITA - Wypasione 2020 - Baner Główny (01-10.06.2020)
„Energetyki” to najmniej uzależniony od pogody segment napojów bezalkoholowych, ponieważ konsumenci traktują je jako produkty pobudzające, a nie zaspokajające pragnienie. Mimo to wiodący producenci co roku zwierają szyki przed sezonem letnim. Mówiąc językiem reklam skierowanych do młodego odbiorcy: i w te wakacje będzie się działo!
REKLAMANutrend - MAGNESLIFE LIQUID - belka w artykułach (03-08.06.2020)

Szacuje się, że na sklepowych półkach jest około 300 (!) marek napojów energetycznych, z czego liczy się tylko kilka brandów, których producenci podzielili między siebie większość rynku. Ilościowym liderem jest Black z portfolio FoodCare. Udziały tej marki wynoszą 13,8 proc. pod względem ilościowym w litrach oraz 16,7 proc. w sztukach (źródło: FoodCare za Nielsenem, cała Polska bez dyskontów, marzec 2013). Producent podaje, że w 2012 roku sprzedał ponad 100 mln puszek tego napoju. W maju br. firma po raz drugi zaprosiła do Polski ambasadora marki – byłego pięściarza Mike’a Tysona, którego przybycie zainaugurowało ogólnopolską kampanię reklamową. Tyson występuje w niej w nowej roli – pilota samolotu Black Jet. – Ponadto, dzięki współpracy z PLL LOT, konsumenci będą mogli podróżować prawdziwym Black Jetem. Obrandowany odrzutowiec Embraer 175 będzie obsługiwał pasażerów na regularnych rejsach europejskich – zapowiada Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu FoodCare. Firma przygotowała też akcję konsumencką, w której można wygrać lot na egzotyczną wyspę.

Tygrys u kierownika wodopoju

Wartościowy lider kategorii, trzymający 20 proc. rynku Red Bull, przyjął strategię opierającą się na zachęcaniu fanów do wspólnej zabawy. W ramach projektu artystycznego Red Bull Collective Art powstało największe dzieło sztuki na świecie – licząca 1,3 km długości zbiorowa praca ponad 2000 artystów. W czerwcu dzieło zaprezentowano w Polsce. Równocześnie do połowy lipca trwa program Red Bull Kart Fight, który wyłoni najlepszego amatorskiego kierowcę kartingowego, a w ramach Red Bull Tour Bus znany hiphopowiec Pezet występuje w całym kraju na bezpłatnych koncertach.

Maspex Wadowice, producent i dystrybutor Tigera, nawiązał współpracę z innym znanym raperem – Sokołem. Muzyk użycza swojego głosu nowej twarzy marki – miniaturowemu tygrysowi, który występuje w cyklu skierowanych do młodzieży spotów. W najzabawniejszym z nich pociesza zmęczonego pracą barmana: „Człowieku, jesteś kierownikiem wodopoju”. – W tym roku planujemy mocne działania dla napojów Tiger na licencji Dariusza Michalczewskiego. Na rynku pojawiły się nowe, odświeżone opakowania, które są lepiej dopasowane do grupy docelowej. Dzięki tej zmianie zyska także ekspozycja w sklepach – zapowiada Dorota Liszka z wadowickiego Maspeksu.

Ciuchy, gadżety, wejściówki

– Będąc dystrybutorem dwóch marek energetyków, chcemy spędzić wakacyjny czas na intensywniejszej komunikacji z konsumentami – wyjaśnia Iwona Jacaszek, dyrektor ds. korporacyjnych Coca­‑Cola HBC Polska. Promocja „Lato Festiwali” jest jednym z głównych filarów komunikacji z grupą docelową marki Burn, która codziennie oferuje do wygrania bilety na dwa festiwale muzyczne – Burn Selector Festival (muzyka elektroniczna i taneczna) oraz SunRise (dance, trance, techno i house). – Akcja będzie wspierana dynamiczną kampanią telewizyjną i w Internecie. Nie zapomnieliśmy też o komunikacji w miejscach sprzedaży, jednym z ważniejszych kanałów promocji dla wszystkich impulsów – dopowiada Iwona Jacaszek. Coca­‑Cola chce przy okazji promować ubiegłoroczną nowość, czyli Burn Blue.

Z kolei kultowa w Ameryce marka Monster, od roku obecna również w Polsce, dociera do fanów, angażując się w wydarzenia bliskie jej ambasadorom. W Polsce są to sportowcy Krzysztof Hołowczyc i Tomasz Gollob. – Latem konsumenci będą mogli wygrać ubrania marki Monster. Od maja trwa promocja, w której za zebranie i przesłanie odpowiedniej liczby zawleczek od puszek konsumenci mogą wybrać jeden z unikalnych gadżetów Monster – mówi Jacaszek.

W I kwartale br. do sprzedaży trafiły dwa nowe warianty – Monster Rehab, pierwszy niegazowany napój energetyczny w Polsce oraz, skierowany do miłośników gier komputerowych, mocno orzeźwiający Monster Assault.

Kubica promuje talenty

Latem silne wsparcie otrzymają N­‑gine oraz Blow z portfolio FoodCare. Pierwszy brand, przygotowany z myślą o miłośnikach sportów motorowych, niedawno pojawił się w nowej odsłonie – ze zmodyfikowanym, bardziej wyrazistym logo. – Rozpoczęliśmy także współpracę z Arturem Kubicą, ojcem Roberta, w ramach której będziemy promować nowe talenty. Wsparcie reklamowe otrzyma również skierowany do kobiet Blow. Jesteśmy na etapie zaawansowanych rozmów z międzynarodową gwiazdą, która będzie jego ambasadorką – informuje Paulina Włodarska-Grodzińska. Dodaje, że do końca br. firma chce trzykrotnie zwiększyć udziały rynkowe „kobiecej” marki energetyków. Producent zapewnia, że ze wszystkimi swoimi wyrobami będzie się umacniać zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym. – W przypadku napojów energetycznych sklepy tradycyjne nadal mają dominującą pozycję, z 54­‑proc. udziałem w sprzedaży ilościowej w litrach. Jednak ich znaczenie systematycznie maleje, o około 2 pproc. w skali roku, na korzyść handlu nowoczesnego – precyzuje Paulina Włodarska­‑Grodzińska.
Sebastian Szczepaniak


Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony