REKLAMAKongres SŁODYCZE I PRZEKĄSKI 2017 - duży banner

(fot. ŁR)

Merchandising, przygotowywanie planogramów i budowanie ekspozycji karmy dla zwierząt opiera się na kilku podstawowych zasadach. Marcin Koszyk, dyrektor działu obsługi klienta w ASM Sales Force Agency tłumaczy, jak nadać ofercie sprzedażowej formę, która pozwoli zwiększyć zyski ze sprzedaży produktów pet food.

Przygotowanie poprawnej ekspozycji należy rozpocząć od rozdzielenia produktów dla kotów i psów, a następnie karm mokrych (puszek, saszetek, tacek) od suchych. - W przypadku kategorii przekąsek dla psów i kotów, ponieważ są to produkty „impulsowe”, należy umieścić je na różnego rodzaju podajnikach ekspozycyjnych, bądź „paskach” w okolicy produktów suchych i mokrych, ale także w pobliżu artykułów komplementarnych – wyjaśnia Marcin Koszyk. – Wiadomo, że najłatwiej zachęcić klienta do zakupów atrakcyjną ekspozycją produktów. To samo w sobie działa jak reklama – zaznacza.

Ekspert ASM Sales Force Agency podkreśla, że przygotowując ekspozycję należy pamiętać o kilku kluczowych zasadach. Pierwszą z nich jest „widoczność”. - Im lepiej widać produkt, tym większa szansa, że klient włoży go do koszyka – komentuje nasz rozmówca. Druga zasada to „logiczne uporządkowanie” na półce lub stojaku w sklepie. - Produkty powinny być podzielone na kategorie i ułożone we właściwej kolejności, a przy tym łatwo dostępne – tłumaczy ekspert. Trzecią zasadą jest „wrażenie obfitości”, bo klient musi mieć poczucie szerokiego wyboru.

Marcin Koszyk zwraca uwagę, że warto zadbać o przemyślaną ekspozycję karmy dla zwierząt, gdyż generalnie coraz więcej właścicieli „czworonogów” zamienia gotowanie posiłków dla swoich pupili w domu, na zakup gotowych suchych lub mokrych przysmaków w sklepie. - Rynek karmy dla zwierząt co rocznie odnotowuje znaczne wzrosty, jest duża konkurencja, co prowokuje producentów do poszukiwania nowych rozwiązań i „częstych zmian” – mówi dyrektor działu obsługi klienta w ASM Sales Force Agency.

I dodaje: - Ulepszenia receptur, nowe smaki, dopasowanie opakowań do potrzeb właścicieli i ich „pupili”, czyli coraz bardziej poręczne opakowania, wygodniejsze w porcjowaniu i łatwość przechowywania, to dzień powszedni producentów pet food. W ofercie sprzedaży znajdziemy karmy dla szczeniaków, psów dorosłych, dużych i małych, aktywnych i „kanapowych” - podobnie jeżeli chodzi o karmę dla kotów. Patrząc na rynek z perspektywy ostatnich lat, w przypadku karmy dla kotów największą dynamiką wzrostu cieszą się dania jednoporcjowe, saszetki lub puszki, a w segmencie psów coraz ważniejsza staje się kategoria przekąsek.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 2
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"