REKLAMASegafredo Selezione - banner główny (30.03-05.04)
Mark Schneider, prezes Nestlé S.A.

Mark Schneider, prezes Nestlé S.A. (materiały praswowe, Nestle)

Rok 2016 firma Nestle zamknęła z 3,2 proc. wzrostu organicznego i wzrostem zysku operacyjnego o 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego. W 2017 roku Nestlé będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2 do 4 proc.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

W 2016 r. firma Nestle osiągnęła 3,2 proc. wzrostu organicznego i 2,4 proc. rzeczywistego wzrostu wewnętrznego. Sprzedaż grupy była na poziomie 89,5 mld CHF, co oznacza wzrost o 0,8 proc., przy wpływie zmiany kursu walut na poziome -1,6 proc. Wzrost zysku operacyjnego sięgnął 30 punktów bazowych przy zachowaniu stałego kursu walutowego, zysk operacyjny na poziomie 15,3 proc. przy odnotowanym wzroście o 20 punktów bazowych. Wzrost zysku podstawowego Nestle na akcję sięgnął  3,40 CHF, przy zachowaniu stałego kursu walutowego na poziomie 3,4 proc. Nastąpiła znacząca redukcja średniego kapitału obrotowego z 4,7 proc. do 2,8 proc. wartości sprzedaży. Władze spółki zaproponowały zwiększenie dywidendy do 2,30 CHF za akcję.

W 2017 r. Nestle będzie dążyć do osiągnięcia organicznego wzrostu na poziomie od 2 do 4 proc. poprzez poprawę zysku, zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także efektywność kapitałową.

- Przewidujemy, że w 2017 r. osiągniemy wzrost organiczny na poziomie od 2 do 4 proc. Spodziewamy się również poprawy zysku operacyjnego na akcję mierzonego przy zachowaniu stałego kursu walutowego, a także wzrostu efektywności kapitałowej. Jednocześnie kontynuujemy inwestycje, których celem jest dalszy wzrost organiczny na średnim poziomie jednocyfrowym i efektywność ekonomiczna oraz znaczna redukcja kosztów strukturalnych do 2020 roku – mówi Mark Schneider, prezes Nestlé S.A.

Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów  i prawie 90 marek, w tym m.in.: Nescafe, Winiary, Gerber, Princessa, Kit Kat, Lion, Nesquik, Nałęczowianka oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMARetail FMCG Congress - Half Page - marzec-kwiecień 2020
do góry strony