REKLAMANaturio_banner główny_styczeń 2020

(fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W ramach trwających od niedawna testów kas samoobsługowych w sklepach sieci Lidl, dyskonter sprawdza, jak klienci zareagują na dodatkowe bramki. To rozwiązanie raczej niespotykane w sklepach działających w Polsce, które także pozwalają na płacenie za zakupy w samoobsługowych kasach.

REKLAMA

Klient korzystający z kasy samoobsługowej w Lidlu musi wziąć paragon, na którym wydrukowany jest specjalny kod. Dopiero po przyłożeniu paragonu do czytnika przed bramką zapali się zielone światło i otworzą się drzwi. Bez paragonu wyjście ze sklepu będzie niemożliwe, chyba, że klient zostanie wypuszczony w drodze wyjątku przez pracownika.

W ten sposób Lidl rozwiązuje kilka problemów. Po pierwsze, ograniczane są straty sklepu - złodzieje napotykają bowiem dodatkową przeszkodę. Po drugie, klienci podchodzący do kas samoobsługowych przestają być witani zwojem nieodebranych przez poprzednie osoby paragonów. Po trzecie, pracownicy Lidla pilnujący kas samoobsługowych nieco częściej mogą opuszczać stanowisko pracy, by zająć się innymi zadaniami.

Przypomnijmy, że Lidl zaczął testy kas samoobsługowych w dwóch pierwszych sklepach w Polsce na początku października. Do końca roku pilotaż ma zostać rozszerzony o kolejne dwie placówki. W kwietniu br. prezes Lidl Polska Maksymilian Braniecki zapowiadał, że po fazie testów kasy samoobsługowe mogą zostać postawione w kilkudziesięciu sklepach dyskontera. Szef polskiego oddziału sieci nie wskazał jednak żadnej daty.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 15

  • 8
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 4
    OBOJĘTNY
  • 3
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~erazm 3 miesiąc temu

    Na forach niebranzowych dziesiatki wkurzonych wpisow - ludzie sa oburzeni, zwlaszcza ze chyba kazdy klient musi skanowac rachunek, a nie tylko strefa samoobslugowa jak to bywa na Zachodzie.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Rysiek z Klanu 2 miesiąc temu

    Tak jest w sklepie przy Wołoskiej 16 (wejście od Uniechowskiego) w warszawskim biurowcu Mokotów Box. Moim zdaniem - żaden problem dla złodzieja...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~konsument 1 miesiąc temuocena: 100% 

    W poznańskiej IKEA przy ul. Szwedzkiej, przy kasach samoobsługowych od dawna są takie bramki. Żeby wyjść, trzeba położyć na czytniku paragon...

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony