19.09.2016 / 12:15
StoryEditor

Monika Woźniak, Augeo Ventures: Na polskim rynku jest miejsce dla sklepów delikatesowych

Sklep sieci Delikatesy Alma w Węgrzcach pod Krakowem (materiały prasowe)
- Zmiany trendów konsumenckich powinny sprzyjać rozwojowi delikatesów franczyzowych - o mniejszych powierzchniach, bliżej domu; takich, których nie obejmie podatek handlowy. W przypadku wielkopowierzchniowych delikatesów, można spodziewać się zamykania sklepów nierentownych oraz zmniejszania istniejących powierzchni - zauważa w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Monika Woźniak, senior consultant Augeo Ventures.

Koncept sieci sklepów delikatesowych przeżywa obecnie kryzys, o czym mogą świadczyć przykłady Almy, czy sieci Mini Europa. Inni operatorzy, jak chociażby Piotr i Paweł, mimo że ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13.08.2025 / 14:12
StoryEditor
Rossmann nie przystąpi do systemu kaucyjnego. Czy sieć usunie wszystkie napoje z oferty?
Sklep sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)

Od października tego roku w drogeriach Rossmann zniknie część napojów. Powodem są nadchodzące regulacje dotyczące systemu kaucyjnego, które obejmą także sklepy spoza branży spożywczej. Decyzja sieci wpisuje się w szerszy sprzeciw części handlu wobec nowych zasad. Jakie będą konsekwencje tego kroku dla klientów i rynku?

Od 1 października 2025 r. w Rossmannie nie będzie można kupić napojów w opakowaniach objętych systemem kaucyjnym. Z półek znikną m.in. plastikowe butelki PET do trzech litrów l...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.08.2025 / 11:35
StoryEditor
Inflacja coraz bliżej celu. Jak zachowywały się ceny żywności w lipcu?
Z danych GUS wynika, że ceny żywności były w lipcu br. o 0,7 proc. niższe niż w czerwcu br. (fot. Shutterstock)

Z danych GUS wynika, że ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły w lipcu br. o 3,1 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem roku ubiegłego. Jak kształtowały się ceny żywności i napojów bezalkoholowych oraz używek?

Potwierdziły się dane z tzw. szybkiego szacunku - ceny towarów i usług konsumpcyjnych były w lipcu br. o 3,1 proc. wyższe niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej, przy czym wz...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. sierpień 2025 23:41