REKLAMARetail FMCG Congress - Banner Główny - lipiec 2020

(wiadomoscihandlowe.pl/MG)

Niemal co czwarty Polak deklaruje, że częściej niż do tej pory będzie płacić bez użycia gotówki za swoje zakupy w sklepie stacjonarnym czy za produkty kupowane w internecie – wynika z badania Santander Consumer Banku. Analitycy banku podkreślają, że klienci ograniczają wydatki i nie wrócimy do poziomu konsumpcji sprzed epidemii.

REKLAMAWH Market NETTO_belka w artykulach_lipiec-sierpień 2020

Klienci z rezerwą podchodzą do wizyt w zatłoczonych miejscach, np. galeriach handlowych. Kwestie bezpieczeństwa są wciąż kluczowe. Ostrożnie podchodzimy do możliwego wyjścia do kina, restauracji, wyjazdu na wakacje czy korzystania z komunikacji miejskiej. Rośnie liczba osób chcących pracować zdalnie (wzrost o 2 pkt. proc.) i kupujących w sklepach internetowych (wzrost o 15 pkt. proc.), korzystających z bankowości elektronicznej (wzrost o 10 pkt. proc.), oraz podczas wizyty w sklepie stacjonarnym płacących za zakupy bezgotówkowo (wzrost o 14 pkt. proc.).

– Musimy pamiętać, że epidemia trwa nadal i wielu z nas wciąż nie czuje się bezpiecznie w miejscach skupiających więcej ludzi. To znacząco wzmacnia trend upowszechniania narzędzi internetowych czy płatności bez użycia gotówki ze strony konsumentów. Coraz chętniej robimy zakupy w sieci, czy korzystamy z usług bankowych online, głównie w kanale mobilnym. Z całą pewnością jest to dobry prognostyk dla zwiększania inwestycji firm w obszar transformacji cyfrowej. Beneficjentami zmian będą przede wszystkim ci gracze, którzy zrobią to stosunkowo szybko i zadbają o pozytywne doświadczenia klienta w tym obszarze – mówi Maciej Dąbrowski, dyrektor Departamentu Strategii i Innowacji Santander Consumer Banku.

Plany zakupowe Polaków też uległy zmianom w porównaniu z zamiarów z początku epidemii. Klienci w największym stopniu rezygnują z wakacji (45 proc.), podróży lotniczych (39 proc.) czy pobytów w hotelach (31 proc.). 

Nieco więcej z nas natomiast, w stosunku do początku epidemii, nie zamierza odmawiać sobie kupna wyposażenia domu (50 proc.), elektroniki i sprzętu RTV/AGD (42 proc.) oraz sprzętu sportowego (27 proc.).

– Zmiany w hierarchii potrzeb zakupowych wynikają z dwóch kluczowych elementów. Po pierwsze, bardziej uważnie przyglądamy się wydatkom. Po drugie, zamknięcie wielu lokali czy usług po prostu uniemożliwiało korzystanie z nich. W związku z praktycznie całkowitym odmrożeniem gospodarki, sytuacja oczywiście się zmieni, jednak na pewno nie wrócimy do poziomu konsumpcji sprzed epidemii – zapowiada Andrzej Wojtuń, koordynator badania “Postawy i zachowania konsumenckie Polaków wobec pandemii koronawirusa” Santander Consumer Banku.

Konsumenci stawiają na produkty pierwszej potrzeby. Z badania wynika, że po dwóch miesiącach od wybuchu epidemii koronawirusa nastroje społeczne uległy nieznacznej poprawie. Połowa ankietowanych uważa, że aktualna sytuacja gospodarcza nie jest dobra.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~pati 3 25 dni temu

    adamos, potwierdzam, nieraz zamawiałam w me i zawsze na nastepny dzien było

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Adamos 2 27 dni temu

    dostawa u nich podobno w ciągu jednego dnia.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~tylon 1 27 dni temu

    ja nie wrócę bo wszystko wydałem... i to głównie na elektronikę w media expercie zeby z domu nie wychodzic a dostawa szybciutka.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony