REKLAMAIVECO - Baner główny - ALL INCLUSIVE_v2
Żabka Galaxy powstająca na warszawskim Wilanowie. Sklepów w tym koncepcie działa już w Polsce ok. 200

Żabka Galaxy powstająca na warszawskim Wilanowie. Sklepów w tym koncepcie działa już w Polsce ok. 200 (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Ekspansja nowoczesnego konceptu Galaxy, otwieranie sklepów w małych miastach oraz niemal pewna rezygnacja z marki Freshmarket – takie będą główne filary dalszego rozwoju Żabki w Polsce. Eksperci podpowiadają, że firma powinna spróbować sił także w sprzedaży przez internet oraz za granicą.

REKLAMAKONGRES FMCG - belka w artykułach

Prezes Żabki, Tomasz Suchański, podczas zorganizowanej pod koniec kwietnia konferencji – pierwszej od czasu ogłoszenia, że detalista należący poprzednio do Mid Europa Partners zostanie przejęty za ponad 1 mld euro przez CVC Capital Partners – nieoczekiwanie oznajmił, że spółka rozważa porzucenie brandu Freshmarket. Jak podkreślił, sieć supermarketów proximity „nie pali pieniędzy”, ale zarazem nie pasuje do koncepcji convenience, którą firma chce rozwijać. Zaznaczył, że utrzymywanie dwóch marek jest drogie.

Fokus na convenience

Całkiem realny wydaje się zatem rebranding Freshmarketów na Żabki. Ujednolicanie szyldu w ramach całej grupy to w branży ważny trend – ostatnio na podobne rozwiązanie zdecydowało się Auchan. Biorąc pod uwagę, że nowym właścicielem Żabki (tak jak poprzednio) zostaje fundusz, a te co do zasady nastawione są na szybki wzrost firmy i następnie wyjście z inwestycji, raczej trudno wyobrazić sobie sytuację, w której Żabka całkowicie zrezygnuje z kilkuset sklepów działających dziś pod logo Freshmarket, np. poprzez odsprzedaż. Jeśli już, to może zrobi to z kilkunastoma placówkami o największej powierzchni. Pozostałe przejdą rebranding.

Słowa Suchańskiego to zaskoczenie dla analityków, których zdaniem dwutorowy rozwój Żabki – zarówno w formacie convenience, jak i supermarketów proximity – to najlepszy wariant dla fi rmy, biorąc pod uwagę perspektywy wzrostu obu tych segmentów w najbliższych latach. Eksperci zauważają, że konkurencja w formacie supermarketów proximity teoretycznie jest mniejsza niż w segmencie convenience, choć oczywiście na rynku handlowym każdy musi rywalizować z każdym. Dla Żabki konkurentem jest tak Biedronka, jak i Carrefour czy sklep internetowy.

Galaktyczna Żabka

Zatem jeśli nie ekspansja Freshmarketów, to co ma być motorem napędowym wzrostu spółki w kolejnych latach? Operator duże nadzieje wiąże z bardzo nowoczesnym konceptem Żabka Galaxy, który zaczął być testowany latem 2016 roku, a dziś jest wdrożony w około 200 Żabkach. Zaprojektowany na nowo sklep został dostosowany do potrzeb wielkomiejskiego klienta – żyjącego w biegu, niemającego czasu na gotowanie, robiącego impulsywne zakupy, a przy tym gotowego zapłacić nieco więcej za towar.

Najnowocześniejszy koncept Żabki wdrażany jest nie tylko w nowych sklepach przyłączanych do sieci, ale również w placówkach działających od lat. Żabka Galaxy od „starej” Żabki różni się nie tylko asortymentem (większy nacisk położono m.in. na dania gotowe, przekąski i napoje na wynos), ale nawet logotypem. Klienci mogą połączyć się bezpłatnie z internetem za pomocą wi-fi, podgrzać kupowane na miejscu potrawy oraz skorzystać z oferty sekcji Żabka Café.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 7

  • 6
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony
"