REKLAMAMLEKOVITA - Baner Główny (31.10 - 24.11.2019)
Robert Siemiński (z lewej) oraz Sylwester Maćkowiak

Robert Siemiński (z lewej) oraz Sylwester Maćkowiak (fot. Marol)

Strona 5 z 10
REKLAMAStoisko mięsne - belka w artykuła (14.11.-31.12.2019)

Czym będą te nowe rozwiązania, o których Pan wspomniał?

RS: Nie mogę zdradzić zbyt wiele, gdyż dopiero nad nimi pracujemy. Jesteśmy w kontakcie z ekspertami, którzy przygotowują odświeżenie layoutu sklepu. Gdy już przekonamy się do konkretnych rozwiązań wewnątrz Chaty Polskiej, wówczas ruszymy do firm projektujących sklepy, w tym pewnie również do projektanta, który wykonał nam sklepy w latach 2008-2009.

Kiedy możemy się spodziewać uruchomienia pierwszego sklepu w nowym koncepcie?

RS: Bardzo chciałbym, żeby pierwszy sklep Chaty Polskiej w nowym koncepcie udało się uruchomić w ostatnim kwartale 2019 r. Testy z pewnością obejmą co najmniej trzy różne sklepy, bo dopiero taki panel pozwoli nam ocenić, które elementy zostaną dobrze przyjęte, które trzeba będzie zmodyfikować, a z których zrezygnować. Spodziewam się, że pilotaż potrwa 6-9 miesięcy, ale już w jego trakcie de facto nastąpi roll-out konceptu w kolejnych lokalizacjach.

Rozumiem, że nowy koncept docelowo wdrożony zostanie we wszystkich sklepach Chaty Polskiej?

RS: Tak, oczywiście, przy czym trzeba pamiętać, że wewnątrz sieci rozróżniamy lokalizacje w centrach dużych miast od lokalizacji pozostałych. To trochę nam utrudnia pozycjonowanie. W mieście naszym podstawowym konkurentem jest Biedronka. Z badań wynika, że aż 8 na 10 naszych klientów ma obok siebie Biedronkę! Z kolei w ośrodkach małomiasteczkowych konkurujemy głównie z Dino. Wymagania klienta Dino są inne, więc jeśli chcemy go przyciągnąć do nas, musimy działać w nieco inny sposób.

Jakie rozwiązania pojawią się w nowym koncepcie Chaty Polskiej? Czy jest coś, co może Pan już zdradzić?

SM: Zbyt wiele powiedzieć nie możemy, natomiast na pewno w sklepach pojawi się wiele nowoczesnych elementów związanych z digitalizacją. To jest coś, z czym musimy się bezwzględnie zmierzyć, bowiem wszyscy w tej chwili to robią. Druga rzecz od której nie uciekniemy, to próba jeszcze większego odróżnienia się od formatu dyskontowego. A zatem pójdziemy w kierunku zdecydowanego wzmocnienia wszystkich naszych wyróżników. Chodzi o to, aby powiększyć dystans, jaki oddziela nas w tej chwili od dyskontów.

A zatem odrzucacie opcję pójścia w stronę „umasowienia”, takiego jakie wykonała np. sieć Piotr i Paweł, przekształcając się z delikatesów w supermarket?

RS: Zdecydowanie nie pójdziemy tą drogą. Nasze pozycjonowanie musi dawać pewną przestrzeń, która pozwoli konsumentowi widzieć, czym charakteryzuje się sklep Chaty Polskiej i dlaczego warto pójść do niego, a nie np. do Biedronki.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 13

  • 12
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (3)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~Życzliwy klient sieci ChP 3 3 miesiące temuocena: 100% 

    No cóż... Kolejny powrót SM do Marola i ChP wskazuje, że właściciel miota się w koncepcyjnej i decyzyjnej niemocy. Poprzednie lata rządów SM w firmie prowadzały tylko do bałaganu i wewnętrznych konfliktów, co skutkowało nie wykorzystywaniem możliwości marki, szczególnie ChP. Teorie znakomite, ale jedyne stosowane rozwiązanie to cięcia i nowe, oczywiście wyższe targety sprzedażowe, o których i tak wiadomo, że nie zostana osiągnięte. I zwalanie wszystkiego na zakaz handlu w niedzielę tylko potwierdza brak prawidlowej diagnozy problemu. W Niemczech wszystkie niedziele sa wolne od handlu i jakoś dają radę. Panie prezesie, działa pan w branży, w której ilość codziennych zakupów nie zależy od CZASU PRACY SKLEPU, tylko od zasobności portfeli kupujących i oferty, która jest w sklepie. Aż trudno uwierzyć, że właściciel tak dużej oganizacji handlowej wierzy w bajki Obawiam się, że z powodu braku jasnej definicji konceptu biznesowego układu Marol-ChP, obie marki znikną z rynku jak Piotr i Paweł.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Spostrzegawcza 2 3 miesiące temuocena: 100% 

    Teoria, teoria i jeszcze raz teoria

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
  • ~Jakub 1 4 miesiące temuocena: 100% 

    Hmm. Im dłuższy wywiad tym większe problemy - tak często bywa. Bywały już duże wywiady z Piotrem i Pwełm, Almą czy MarcPolem - wszyscy skończyli tak samo.

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
REKLAMA
do góry strony