REKLAMAKORAL - Baner Główny - Rożek Duo (15-21.04.2019)

(fot. pixabay.com)

Ze świeżego mięsa Polacy najchętniej grillują karkówkę. Dużą popularnością cieszą się szaszłyki i boczek. Wyraźnie rośnie znaczenie drobiu – na ruszcie coraz częściej ląduje pierś kurczaka, skrzydełka czy udka. Większość gospodarzy imprez kupuje mięso na grill w jednym miejscu. To może być twój sklep.

REKLAMAKongres Rynku FMCG - Belka w artykułach (kwiecień 2019)

Sprzedaż mięs na grill zaczyna rosnąć już w kwietniu, najlepsza jest między majem a sierpniem. Dobrze przygotowana oferta jest kluczem do sukcesu placówki. Asortyment świeżych mięs powinien  być bogaty. Numerem jeden pozostaje oczywiście karkówka. Spośród elementów wieprzowych w sezonie wiosenno-letnim rośnie też sprzedaż boczku, polędwiczek i żeberek. Konsumenci najchętniej kupują tradycyjne mięso w porcjach, ale jeśli pozwala na to wielkość lady, warto też umieścić w niej elementy w plastrach, jak również gotowe mięsa w marynacie.

Urok nowości

W sezonie grillowym firmy mięsne co roku zapewniają klientom szeroką gamę nowości. Jak podkreśla Rafał Wylegała, prokurent, dyrektor zarządzający firmami Konspol-Bis i Pasz-Konspol oraz dyrektor ds. handlu w Konspolu-Bisie, jest to odpowiedź na oczekiwania konsumentów. – Proponujemy produkty na grill, które łatwo przygotować, są to: elementy z kurczaka w specjalnie dobranych marynatach, hamburgery, szaszłyki, skrzydełka i steki – wymienia Wylegała.

Wśród nowych produktów warto zwrócić szczególną uwagę na te, które wpisują się w zyskujący na znaczeniu trend premiumizacji. – Innowacyjnym produktem na ruszt może być pierś z kaczki Krainy Kraka czy elementy z gęsi Krakauerlandu – mówi Olga Stryjewska, asystentka w dziale promocji i reklamy Cedrobu. Podkreśla, że mięso odpowiednio wcześnie zamarynowane kruszeje i robi się bardziej soczyste. – Filet z grilla podany z sosem żurawinowym to idealna kompozycja smakowa w wytwornej formie. Można również przygotować szaszłyki z mięsa z nogi kaczki z warzywami z sosem BBQ lub stek z piersi gęsi. Są to propozycje kulinarne dla smakoszy – akcentuje ekspertka.

A może stek?

Polscy konsumenci wybierają wołowinę zdecydowanie rzadziej niż wieprzowinę czy drób. Powodem mogą być wyższe ceny tego gatunku mięsa oraz stereotypowa opinia, jakoby było ono trudne do przyrządzenia. Najlepiej rotują te elementy, które nadają się do przyrządzenia steku, czyli szlachetniejsze i bardziej miękkie, jak polędwica, rostbef, antrykot czy pierwsza krzyżowa. – Konsumenci szukają akceptowalnej jakości za atrakcyjna cenę. Dlatego patrząc na sklepowe półki, można wnioskować, że coraz bardziej popularne są steki z rostbefu i z antrykotu, konkurencyjne cenowo w stosunku do polędwicy – komentuje Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Dodaje, że jeśli posiłek związany jest z zaprezentowaniem się przed gośćmi, konsumenci są gotowi wybrać produkt wyższej jakości i więcej za niego zapłacić.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 2
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (1)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~podroznik 1 2 dni temu

    ja ostatnio kupiłem najlepszy grill do karkówki marki Safire. Polecają go nawet blogerzy z kanału podrozovanie. Jest mega

    oceń komentarz  zgłoś do moderacji
do góry strony