02.01.2018 / 12:20
StoryEditor

Sieci handlowe omijają nową opłatę za torebki foliowe. Sprawdź, jak kto zareagował

Od 1 stycznia 2018 r. obowiązuje tzw. opłata recyklingowa za torebki foliowe (fot. wiadomoscihandlowe.pl)
Sieci handlowe różnie zareagowały na opłatę recyklingową za torebki foliowe. Opłata niby zaczęła obowiązywać wraz z początkiem 2018 roku, ale w praktyce zapłaci ją mało kto. Znaczna część sieci handlowych wprowadziła do swojej oferty foliówki na tyle grube, aby nie musieć od nich odprowadzać nowej opłaty. Jednocześnie wiele sklepów wykorzystało zmieniające się prawo do podwyższenia cen torebek. Paradoksalnie, dzięki opłacie, sieci handlowe mogą zarobić dodatkowe miliony złotych.

Przypomnijmy, że od 1 stycznia sprzedawcy detaliczni i hurtowi muszą pobierać od klientów, a następnie odprowadzać opłatę recyklingową w wysokości 20 groszy od każdej wydanej to...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 98% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01.05.2025 / 10:02
StoryEditor
Ten TikTokowy hit wyczyścił półki sklepów! Włoskie kanapki robią furorę
Włoskie kanapki podpijają TikToka (fot. Shutterstock)

Brytyjczycy oszaleli na punkcie włoskich kanapek, a media społecznościowe z TikTokiem na czele mają w tym swój udział. Trend, który zrodził się w sieci, szybko przełożył się na realne decyzje zakupowe konsumentów. Jakie produkty zyskały na popularności i co to oznacza dla branży spożywczej?

W ostatnich miesiącach na TikToku oraz innych platformach społecznościowych pojawiła się fala filmików prezentujących przygotowanie włoskich kanapek. Klasyczne składniki – włosk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22.04.2025 / 12:37
StoryEditor
Nie żyje Paweł Kapuściński. Dziennikarz, zapalony motocyklista, a przede wszystkim założyciel Wydawnictwa Gospodarczego
Paweł Kapuściński, założyciel i prezes Wydawnictwa Gospodarczego, a także wieloletni redaktor naczelny miesięcznika ”Wiadomości Handlowe”

W piątek, 18 kwietnia zmarł Paweł Kapuściński, założyciel i prezes Wydawnictwa Gospodarczego, a także wieloletni redaktor naczelny miesięcznika "Wiadomości Handlowe". Przez kilkanaście lat wraz ze swoim zespołem stworzył jedno z największych wydawnictw branżowych skierowanych do sektora handlu i FMCG.

Wydawnictwo Gospodarcze powstało w 2002 roku, czasach rozkwitu nie tylko prasy drukowanej, a także małoformatowego handlu detalicznego. Paweł Kapuściński mógł je stworzyć dzięki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

06. maj 2025 03:41