REKLAMAMODERN-EXPO  - Baner Główny (styczeń-luty 2020)
Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska

Sławomir Nitek, dyrektor generalny Action Polska (fot. materiały prasowe, Action)

Strona 3 z 7
REKLAMA

Które kategorie są motorem sprzedaży?

To z pewnością środki czystości, chemia i zabawki. Świetnie sprzedają się też artykuły żywnościowe, bo w ofercie są takie produkty, których nie ma w żadnym innym sklepie w Polsce, np. zagraniczne batoniki, czekoladki czy żelki. Ważna jest także grupa artykułów kreatywnych dla dorosłych i dla dzieci.

Stosunkowo niedawno w ofercie sieci Action pojawiła się nowa kategoria, czyli sport. Czy można się spodziewać, że do głównych 14 dołączy jakaś kolejna?

Wprowadzenie artykułów z kategorii sport było odpowiedzią na pojawiające się trendy. Ludzie są coraz bardziej aktywni i w związku z tym bardzo mocno wzrosło zapotrzebowanie na produkty sportowe. Nie mogliśmy tego zignorować. Poza tym ta kategoria doskonale wpisuje się w nasz model biznesowy oparty na artykułach przemysłowych.

Czy planujecie wprowadzić kolejne kategorie?

Na ten moment nie mamy takich planów.

Jak wygląda udział w strukturze sprzedaży udział produktów markowych i produktów pod marką własną?

Marki własne oferujemy we wszystkich kategoriach, jakie mamy na półkach naszych sklepów. W 2018 roku oferowaliśmy łącznie ponad 65 marek własnych i około 350 znanych marek.

Ten udział rośnie czy spada?

Stale pracujemy nad poszerzaniem oferty marek własnych – w 2018 roku zwiększyliśmy ich liczbę o 23% w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz tego zwiększamy także asortyment produktów w ramach konkretnych marek własnych.

Wskazywał Pan, że akcje in-outowe to mocna strona sklepów Action. Lidl i Biedronka także opanowały tę sztukę.

Robi to dla nas wykwalifikowany zespół ludzi, który systematycznie śledzi rynek, trendy, różnego rodzaju tendencje, preferencje i oczekiwania klientów. Dużą pomocą dla nas w tym zakresie są akcje sezonowe. Każdy sezon, np. wiosna, lato, jesień, zima, Boże Narodzenie, Wielkanoc, wakacje itp. daje nam możliwość wprowadzania do sklepów kolejnych, nowych produktów. Trendy się zmieniają, więc daje to pewną przestrzeń na systematyczną modyfikację propozycji tworzonej na każdy okres. Wprowadzamy kolejne artykuły bez konieczności powtarzania tych, które oferowaliśmy już rok wcześniej.

Sieć Action uruchomiła swoje pierwsze centrum dystrybucyjne w Polsce. To potężny krok w rozwoju firmy.

Takich kroków milowych firma miała już kilka. Najważniejszym z nich było oczywiście otwarcie naszego pierwszego sklepu w Polsce dwa lata temu. Następnie uruchomiliśmy wiele kolejnych marketów. Na początku 2019 roku otworzyliśmy biuro w Katowicach. Centrum dystrybucyjne to najnowszy kamień milowy – wzmocni naszą działalność w Polsce i pomoże w dalszej ekspansji na tym rynku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony