REKLAMATZMO - Bella - Baner Główny (28.05- 11.06.2020)

Jak wskazują analitycy Ipopema Securities model biznesowy Grupy Amrest jest coraz bardziej nastawiony na cyfryzację, co powinno przełożyć się na wzrost przychodów oraz poprawę efektywności operacyjnej, a w efekcie pozwolić obniżyć koszty działania restauracji. Ponadto, oczekujemy że Amrest w najbliższym czasie nie dokona kolejnych akwizycji i skupi się na integracji przejętych ostatnio sieci restauracji, co powinno spowodować wzrost rentowności spółki.

REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Belka w artykułach (kwiecień - maj 2020)

(Amrest)

Eksperci Ipopema Securities podkreślają, że cyfryzacja ma coraz większy wpływ na większość aspektów działalności Amrestu. Po pierwsze spółka wprowadza do swoich restauracji kioski samoobsługowe. Z jednej strony, pomagają one obniżyć zatrudnienie na restaurację, gdyż większość funkcji kasjera zostaje zastąpiona. Oprócz tego, średnia wartość zamówienia składana przez kiosk jest około 10 proc. wyższa niż w tradycyjnym kanale, co również sprzyja poprawie przychodów.

Analitycy Ipopema Securities oczekują również, że Amrest poprzez swoje zaangażowanie w spółce Glovo, czyli firmę która kupiła ostatnio serwis pizzaportal.pl, będzie rozwijał się w segmencie dostaw jedzenia. Na rynkach, na których Glovo nie jest obecne, Amrest będzie współpracował z lokalnymi partnerami, co powinno pozwolić poszerzyć bazę klientów i w rezultacie zwiększyć sprzedaż.

Eksperci zakładają, że rosnący udział sprzedaży z dowozem spowoduje rozwój nowego konceptu tzw. „shadow kitchen”. Jest to nastawiony wyłącznie na dostawy model restauracji, w którym w jednej kuchni mogą być przygotowywane dania ze wszystkich marek Amrestu. Takie rozwiązanie daje większy wybór klientom, a od strony operacyjnej pozwala obniżyć koszt dostawy. Otwarcie takiej restauracji jest również dużo tańsze, gdyż nie posiada ona strefy dla klientów oraz kas.

Jedna „shadow kitchen” może składać się z maksymalnie ośmiu restauracji, co powinno mieć również wpływ na tempo nowych otwarć. Stąd zakładamy, że Amrest otworzy w latach 2019, 2020 i 2021 kolejno 284, 389 i 445 restauracji.

Zdaniem ekspertów spółka Amrest poprawi swoją rentowność głównie za sprawą działalności w Europie Zachodniej. Po przejęciu SushiShop, które miało miejsce około rok temu synergie wynikające z optymalizacji tego biznesu powinny się pojawić na początku 2020 roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAB-BIO lody - Half Page (21.05.-04.06.2020 r.)
do góry strony