REKLAMAHELIO - Baner Główny - MASY (11-17.11.2019)

Jak wskazują analitycy Ipopema Securities model biznesowy Grupy Amrest jest coraz bardziej nastawiony na cyfryzację, co powinno przełożyć się na wzrost przychodów oraz poprawę efektywności operacyjnej, a w efekcie pozwolić obniżyć koszty działania restauracji. Ponadto, oczekujemy że Amrest w najbliższym czasie nie dokona kolejnych akwizycji i skupi się na integracji przejętych ostatnio sieci restauracji, co powinno spowodować wzrost rentowności spółki.

REKLAMA

(Amrest)

Eksperci Ipopema Securities podkreślają, że cyfryzacja ma coraz większy wpływ na większość aspektów działalności Amrestu. Po pierwsze spółka wprowadza do swoich restauracji kioski samoobsługowe. Z jednej strony, pomagają one obniżyć zatrudnienie na restaurację, gdyż większość funkcji kasjera zostaje zastąpiona. Oprócz tego, średnia wartość zamówienia składana przez kiosk jest około 10 proc. wyższa niż w tradycyjnym kanale, co również sprzyja poprawie przychodów.

Analitycy Ipopema Securities oczekują również, że Amrest poprzez swoje zaangażowanie w spółce Glovo, czyli firmę która kupiła ostatnio serwis pizzaportal.pl, będzie rozwijał się w segmencie dostaw jedzenia. Na rynkach, na których Glovo nie jest obecne, Amrest będzie współpracował z lokalnymi partnerami, co powinno pozwolić poszerzyć bazę klientów i w rezultacie zwiększyć sprzedaż.

Eksperci zakładają, że rosnący udział sprzedaży z dowozem spowoduje rozwój nowego konceptu tzw. „shadow kitchen”. Jest to nastawiony wyłącznie na dostawy model restauracji, w którym w jednej kuchni mogą być przygotowywane dania ze wszystkich marek Amrestu. Takie rozwiązanie daje większy wybór klientom, a od strony operacyjnej pozwala obniżyć koszt dostawy. Otwarcie takiej restauracji jest również dużo tańsze, gdyż nie posiada ona strefy dla klientów oraz kas.

Jedna „shadow kitchen” może składać się z maksymalnie ośmiu restauracji, co powinno mieć również wpływ na tempo nowych otwarć. Stąd zakładamy, że Amrest otworzy w latach 2019, 2020 i 2021 kolejno 284, 389 i 445 restauracji.

Zdaniem ekspertów spółka Amrest poprawi swoją rentowność głównie za sprawą działalności w Europie Zachodniej. Po przejęciu SushiShop, które miało miejsce około rok temu synergie wynikające z optymalizacji tego biznesu powinny się pojawić na początku 2020 roku.

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 0

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMA
do góry strony