REKLAMAKORAL - SORBET - Baner Główny (22-28.05.2020)

(fot. Pixabay)

Czy nawyk kupowania online zostanie z nami na dobre? Czy e-commerce dźwignie wyzwanie?

Od ponad roku ASM Sales Force Agency prowadzi badania hipotetycznego koszyka zakupowego, porównując ceny niezmiennego zestawu podstawowych produktów FMCG w różnych sieciach i kanałach sprzedaży. Praktycznie od pierwszego raportu ASM SFA, e-grocery deklasuje konkurentów pod względem wysokości cen – zakupy online są zdecydowanie najdroższe. A jednocześnie analizy instytutów badawczych (GfK, GUS czy Nielsen) wykazują, że cieszą się one rosnącą popularnością. W zabieganej codzienności sprzed czasów pandemii Polacy doceniali komfort dowozu wybranych artykułów pod same drzwi. A sklepy e-grocery prężnie się rozwijały, na bieżąco dopracowując niedociągnięcia: tj. kwestie punktualności dowozu, świeżości towarów, urozmaicenia asortymentu, ograniczenia plastikowych opakowań, a przede wszystkim uproszczenia procedur zwrotów i reklamacji. Stopniowo e-zakupy stawały się coraz chętniej wybieraną przez Polaków opcją zakupów.

Dziś handel usługami i towarami w sieci wydaje się być już nie tyle opcją, co bezwzględnym must have - zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla konsumentów. E-commerce, na który praktycznie zostaliśmy „skazani” przez pandemię koronawirusa, stał się niemal z dnia na dzień wiodącym kanałem przepływu. Nawyki konsumentów w bardzo krótkim czasie uległy drastycznej zmianie. Zakupy w sieci są dziś codziennością, bezpieczeństwo zdrowotne głównym priorytetem dla klientów, a sprostanie lawinowemu popytowi – nie lada wyzwaniem dla branży.

E-commerce na pewno wzrośnie

Statystyki i szacunki potwierdzają trendy wzrostowe dla tego sektora handlu: Według opinii specjalistów Nielsena, do 2022 roku wzrost udziału e-commerce w sprzedaży FMCG osiągnie w Polsce nawet 5%, zbliżając się do wyników rynku brytyjskiego. Ponad 75 proc. ankietowanych osób potwierdziło, że docenia wygodę korzystania z nowych technologii, a 73 proc. przyznało, że zakupy internetowe znacznie ułatwiły im życie. Na podstawie badania „Wpływ Covid-19 na zachowanie konsumentów”, 31 proc. konsumentów przyznało, że zwiększyło znacznie swą aktywność zakupową w sieci, zwłaszcza w asortymencie spożywczym, chemicznym, kosmetycznym i w karmach dla zwierząt.

Także przedsiębiorcy traktujący dotychczas po macoszemu internetowe ścieżki sprzedaży skupiając się wyłącznie na handlu bezpośrednim, obecnie gremialnie poszukują nowych możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w sieci. I szukają w tym wsparcia.

Poleć innym

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
REKLAMAPPH 2020 - PROMOCJA 25% - Half Page (kwiecień - maj 2020)
do góry strony