REKLAMAJACOBS - PRIMA - Baner Główny (03-16.06.2019)
Lody nie są produktem łatwym do wyeksponowania. Wynika to z co najmniej dwóch powodów. Po pierwsze muszą być przechowywane w zamrażarkach. Po drugie oferta jest tak bogata, że łatwo się w niej pogubić.
REKLAMAMAURENT (EVEROAD) - Belka w artykułach - II etap (czerwiec 2019)

W Polsce wciąż zdecydowanie największe znaczenie mają lody impulsowe. Podstawowa zasada, o której sprzedawca musi pamiętać, to porządek. Za wszelką cenę należy unikać sytuacji, kiedy klient w poszukiwaniu ulubionej marki przeszukuje całą zamrażarkę, przekładając, rozrzucając, a nawet wystawiając z bonety inne artykuły. W utrzymaniu ładu ekspozycji zdecydowanie pomagają przegródki i kosze. Warto opracować własny planogram, który pomoże w utrzymaniu przejrzystości oferty i ułatwi ułożenie produktów przy każdym kolejnym zatowarowaniu.

Łatwo dostępne produkty wysokomarżowe

Planując ułożenie produktów, lody o najwyższej marży warto umieścić w zasięgu ręki kupującego. Nie można zapomnieć o przejrzystym oznaczeniu cenami. Dzięki temu klient szybciej podejmuje decyzję o wyborze konkretnego wyrobu. Porządek daje również wrażenie świeżości – produkty nie mogą być oblepione lodem ani posklejane. W tym celu niezbędne są częste przeglądy zamrażarek i usuwanie zarówno nadmiaru lodu, jak i produktów niepełnowartościowych.

Reklamowane nowości? Koniecznie!

Duże znaczenie dla sprzedaży mają kampanie reklamowe – w trakcie ich trwania znacząco rośnie zainteresowanie promowanymi markami i nowościami. Dlatego ważne jest bieżące uzupełnianie oferty o wyroby mające wsparcie marketingowe. Nie zapominajmy tu o dodatkowych materiałach POS dostarczanych przez producentów – gdy są atrakcyjne, znacząco przekładają się na sprzedaż.

Do sięgnięcia po impulsowego loda można nakłonić nawet osoby przychodzące do sklepu ze z góry ustaloną listą zakupów. W tym celu wystarczy niewielką ekspozycję rożków czy lodów na patyku umieścić w jednej zamrażarce z wariantami familijnymi.

Co można włożyć do firmowej lodówki?

Z planowaniem ekspozycji lodów wiąże się nierozłącznie kwestia firmowych zamrażarek. Producent, który wynajął sprzęt detaliście, może sobie zastrzec wyłączność na przechowywanie w nim własnych produktów. Jednak zawsze 20 proc. miejsca w witrynie chłodniczej musi pozostawić do dyspozycji placówki. Jeśli sklep dostanie sprzęt od dostawcy za darmo, wszystko zależy od tego, czy jest to jedyny taki mebel w sklepie. Jeżeli nie, możliwe jest zastrzeżenie wyłączności dla produktów dostawcy. Gdy jednak detalista nie ma innych lodówek, wówczas 20 proc. miejsca ma prawo przeznaczyć na produkty konkurencji. Jeśli handlowiec posiada mebel na własność, dostawca nie może w żaden sposób wpływać na to, co się w nim znajduje. 

(KCH)


Wiadomości Handlowe, Nr 6-7 (126) Czerwiec - Lipiec 2013

Poleć innym

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 2

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Portal Wiadomoscihandlowe.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony