28.07.2025 / 10:20
StoryEditor

Jesteśmy zalewani paczkami z Chin. Ekspansja Temu i Sheina to problem dla polskich firm

(fot. PJ McDonnell/Shutterstock)

W 2024 r. na unijny rynek trafiło aż 4,6 mld przesyłek o wartości poniżej 150 euro spoza UE - podaje "Rzeczpospolita". W rok liczba takich paczek się podwoiła, a w dwa lata - potroiła. To głównie efekt ekspansji chińskich marketplace‘ów, takich jak AliExpress, Shein i Temu.

W "Rzeczpospolitej" czytamy o porażce polskiej prezydencji. Pomimo szumnych zapowiedzi, nie udało się doprowadzić do zniesieniu progu 150 euro, poniżej którego przesyłki spoza U...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 91% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

15.07.2025 / 15:42
StoryEditor
Biedronka i Ślimak idą po klientów Żabki. Poznaliśmy nowy projekt, który testuje dyskonter [NASZ NEWS]
Biedronka sprzedaje dania gotowe pod nową marką Go Chef (fot. Biedronka)

Biedronka rozpoczęła testową sprzedaż dań marki własnej Go Chef - dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Produkty oferowane pod nowym brandem, a dostępne na ten moment tylko online, prezentowane są na talerzach niczym dania z restauracji, co zdradza, w którym kierunku rozwijany będzie nowy projekt.

O marce Go Chef Fast&Fresh pisaliśmy na portalu wiadomoscihandlowe.pl jako pierwsi już w grudniu 2024 r. Wówczas sprawa była dopiero na etapie rejestracji znaku towarowego. ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.07.2025 / 17:50
StoryEditor
Lidl chce kupić sklepy od... Auchan. Prawie 20 supermarketów może zmienić właściciela
Auchan rozmawia z Lidlem na temat swoich supermarketów (fot. PixelBiss, tomeqs/Shutterstock)

Restrukturyzacja sieci Auchan w rodzimej Francji przyspiesza. Jak donoszą media z tego kraju, w ramach "odcinania ogonów" francuski detalista chce pozbyć się 19 supermarketów, prawdopodobnie na rzecz sieci Lidl.

"Retail Detail" podaje, że właściciela zmienić może łącznie łącznie 33,76 tys. mkw. powierzchni handlowej. Daje to średnio prawie 1,8 tys. mkw. na sklep.

Dlaczego Auc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

28. lipiec 2025 10:27