29.06.2023 / 00:52
StoryEditor

Ile polskich firm z sektora MSP przekroczyło próg 1 mln złotych sprzedaży na Amazon?

Aleksandra Borycka, szefowa marketplace‘u Amazon.pl (fot. mat. prasowe)
Wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 179,4 mld euro w 2022 r. Wraz ze wzrostem poziomu zaufania do zakupów online rosła też liczba sprzedawców, którzy - oprócz własnych e-sklepów - coraz chętniej korzystają z możliwości eksportowych, jakie daje jednolity rynek UE i marketplace`y łączące konsumentów i przedsiębiorców z różnych krajów. Z danych Amazon wynika, że w 2022 r. już ponad 275 000 europejskich małych i średnich przedsiębiorców prowadziło sprzedaż za pośrednictwem sklepów Amazon, z czego aż 40 proc. eksportowało swoje produkty na terenie Europy.

Wartość sprzedaży zagranicznej europejskich MŚP w sklepach Amazon przekroczyła 17 mld euro, notując ponad 20 proc. wzrost względem 2021 r. Było to możliwe m.in. dzięki inwestycj...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

25.06.2025 / 15:32
StoryEditor
Rosyjskie dyskonty Myprice i Moja Cena w Polsce. Po reaktywacji sklepów strata wyższa od sprzedaży
Właściciele sieci Myprice i Moja Cena objęci są polskimi sankcjami (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Spółka Torgservis PL oraz jej właściciele - rosyjscy oligarchowie - od kwietnia objęci są sankcjami polskiego rządu de facto uniemożliwiającymi kontynuowanie działalności. Poznaliśmy jednak wyniki operatora sieci hard dyskontów Myprice i Moja Cena za 2024 r., czyli za rok, w którym Rosjanie reaktywowali biznes w Polsce. Okazuje się, że strata netto spółki przekroczyła przychody ze sprzedaży.

Torgservis PL pierwsze dyskonty w Polsce uruchomił w 2020 r. Działały one pod szyldem Mere. Zapowiedzi rosyjskiej grupy były śmiałe, planowano otwarcie 105 punktów sprzedaży ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 97% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.06.2025 / 19:28
StoryEditor
Potentat na rynku sklepów sportowych podbija kolejny rynek w naszym regionie Europy
Sieć Sports Direct liczy obecnie ponad 700 sklepów (fot. Shutterstock)

Sieć Sports Direct, będąca jedną z najważniejszych marek w portfolio brytyjskiej Grupy Fraser, chce zdobyć kolejny rynek. Otworzyła już na nim pierwszy sklep stacjonarny i ruszyła ze sprzedażą przez internet.

Założona w 1982 r. przez przedsiębiorcę Mike‘a Ashleya, sieć Sports Direct, która od tamtego czasu wyrosła na wiodącego gracza w detalicznej sprzedaży artykułów sportowyc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05. lipiec 2025 20:36