10.09.2023 / 09:10
StoryEditor

Polska największym rynkiem handlu spożywczego w Europie Środkowo-Wschodniej. Jak rozwijają się poszczególne segmenty rynku na tle innych krajów regionu?

<p>Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)</p>

Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)

fot. Materiały Własne
<p>Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)</p>

Euromonitor - wzrosty sklepów stacjonarnych w podziale na kanały

fot. Mckinsey
<p>Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)</p>

Wartość rynku spożywczych sklepów stacjonarnych i internetowych w Europie

fot. Mckinsey
<p>Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)</p>
<p>Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)</p>
<p>Sklep sieci Biedronka w Zamościu (fot. materiały własne)</p>
Firma McKinsey przygotowała raport, w którym przedstawia dane dotyczące rozwoju poszczególnych formatów sklepowych w Polsce, Rumunii, Czechach, Chorwacji i Ukrainie. Na których rynkach najszybciej rozwijały się dyskonty, supermarkety czy sklepy convenience?

McKinsey bazował w swoim raporcie przede wszystkim na danych Euromonitora i Eurostatu. Wynika z niego, że w 2022 roku wartość polskiego rynku sklepów spożywczych stacjonarnych w...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.10.2025 / 10:13
StoryEditor
Nie tylko sprawdzony model. Wiemy, czego naprawdę oczekuje polski franczyzobiorca
W portfolio firmy Dolci Sapori znajdują się takie szyldy jak Am Am Kebab, Mniami ICE CREAM oraz Mistrz Piekarz

Franczyzobiorcy oczekują dziś nie tylko sprawdzonych modeli biznesowych, ale też nowoczesnych narzędzi – aż 84% z nich jest otwartych na testowanie innowacji. Przynajmniej tak wynika z badania spółki Dolci Sapori, właściciel marek AM AM Kebab, Mniami Ice Cream i Mistrz Piekarz.

Z artykułu dowiesz się:

  • Franczyzobiorcy otwarci na rozwój i innowacje
  • Gastronomia w modelu franczyzowym 
  • Franczyza w Dolci Sapori  
W 2025 roku Dolci Sapori posta...
Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

09.10.2025 / 12:04
StoryEditor
33 000 zł przychodu miesięcznie za prowadzenie Żabki. Gdzie wyniki są najwyższe?
Przychód miesięczny w Żabce – które sklepy dają 33 000 zł? (fot. Żabka Polska)

Franczyzobiorcy Żabki w niektórych lokalizacjach mogą osiągać przychód miesięczny nawet 33 000 zł. Wyniki różnią się jednak w zależności od miasta i lokalnego rynku. Gdzie prowadzenie sklepu Żabka przynosi najwyższe przychody?

W artykule przeczytasz:

  • Jaki jest przychód franczyzobiorcy sklepu Żabki w 2025 roku?
  • Które sklepy Żabki generują jeszcze wyższe przychody?
  • Od czego zależy wysokość przychodów franczyzobiorcy Żabki?
  • Przemysław Kijewski: franczyza to stabilnym model biznesowy
  • Przychód to jeszcze nie dochód

Jaki jest przychód franczyzobiorcy sklepu Żabki w 2025 roku?

Żabka Polska, czyli największa sieć sklepów convenience w Polsce właśnie podała dane o przychodach miesięcznych franczyzobiorców Żabek. To ważne dane, gdyż obecnie w całej Polsce działa ponad 11 800 sklepów Żabka, które prowadzi ponad 10 000 przedsiębiorców.

W pierwszej połowie 2025 roku prawie 84 proc. franczyzobiorców prowadzących sklepy Żabki osiągnęło przychód miesięczny w kwocie co najmniej 30 000 zł.

Oznacza to wzrost w porównaniu do wcześniejszych danych prezentowanych przez sieć. W okresie od września do grudnia 2024 r. miesięczny przychód z jednego sklepu Żabki wynosił średnio 28 000 zł lub więcej.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 76% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

21. październik 2025 11:14