07.08.2024 / 19:16
StoryEditor

CCC zacisnęło pasa i poprawiło wyniki w II kw. 2024 r. Spółka inwestuje w HalfPrice i optymalizuje liczbę sklepów z butami

Sprzedaż sieci CCC wzrosła w drugim kwartale 2024 roku w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej o 6 proc. (fot. materiały prasowe)

Grupa CCC opublikowała wstępne szacunkowe wyniki finansowe za drugi kwartał 2024 roku. Spółka raportuje przychody wyższe o 6 proc., poprawę marży brutto o 4 punkty procentowe i koszty sprzedaży i administracyjne niższe o 1 proc. przy wzroście powierzchni handlowej o 7 proc. rdr.

Przychody Grupy CCC wyniosły w drugim kwartale br. 2,57 mld zł, wobec 2,42 mld zł rok wcześniej. Marża brutto wzrosła z 45,5 proc. do 49,5 proc., natomiast skorygowana marża EBI...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 14:33
StoryEditor
Wpływ sieci Lidl w Polsce wykracza daleko poza handel detaliczny. Co wynika z RAPORTU?
Od lewej: Michał Nowaczyk, członek zarządu, CFO Lidl Polska i Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska

Lidl Polska, obecny na rynku od 23 lat i będący szóstą największą firmą w kraju pod względem przychodów, ma znaczący wpływ na rozwój polskiej gospodarki. Zgodnie z raportem firmy Deloitte przygotowanym na zlecenie firmy Lidl Polska, w 2024 roku działalność sieci wygenerowała 11,4 mld zł wartości dodanej, czyli o 1,3 mld zł więcej niż rok wcześniej.

Lidl Polska "generuje" miliardy dla gospodarki

Funkcjonowanie Lidl Polska wspierało utrzymanie ponad 57 tys. miejsc pracy, a wypłacone wynagrodzenia sięgnęły 2,9 mld zł. Do bud...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

05.09.2025 / 14:49
StoryEditor
Nowa ustawa o opakowaniach 2025 to nowe obowiązki i opłaty dla firm – system ROP zmienia gospodarkę odpadami
(fot. Shutterstock)

13 sierpnia 2025 r. opublikowano projekt ustawy, która wprowadza fundamentalne zmiany w gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Nowe przepisy nakładają na producentów i importerów opakowań realną odpowiedzialność finansową i obowiązek raportowania w ramach rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). Zmiany mają wejść w życie etapowo od 2026 roku i całkowicie przebudują sposób finansowania gospodarki odpadami w Polsce.

Co to jest ROP? Odpowiedzialność producentów i opłata opakowaniowa

Projekt ustawy przewiduje, że producenci i importerzy poniosą bezpośrednie koszty związane z odpadami wyt...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

13. wrzesień 2025 19:58