24.07.2021 / 08:51
StoryEditor

Fusion shopper - kto to taki? W pandemii narodził się nowy typ polskiego konsumenta

Z badań wynika, że 58 proc. Polaków nie lubi przebywać w zatłoczonych sklepach (fot. Shutterstock)
Polacy przeciętnie sześć razy w ciągu miesiąca robią zakupy w sklepach stacjonarnych, ok. cztery razy online i trzy razy za pomocą metody click&collect. To dlatego firma DS Smith, która przeprowadziła badanie, wskazuje na narodzyny "nowego typu konsumenta", tzw. fusion shoppera, czyli osoby, która łączy zakupy w kilku kanałach (sklepy fizyczne, e-sklepy z dostawą oraz click&collect).

- Badanie pokazuje też, że nadal ponad połowa Polaków (52 proc.) woli bardziej kupować w sklepach stacjonarnych niż przez internet czy click&collect. Co więcej, dla połowy respo...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 13:19
StoryEditor
Blisko 24 mld obrotu. Są dane NIQ dotyczące sprzedaży w sklepach małoformatowych w I kwartale 2025 roku
Sprzedaż w sklepach małoformatowych w I kwartale. NIQ publikuje dane (fot. Shutterstock)

Firma badawcza NIQ przedstawiła analizy dotyczące sprzedaży FMCG w małym formacie - rozumianym jako suma dużych, średnich i małych sklepów spożywczych, stacji benzynowych oraz sklepów alkoholowych. Z danych wynika, że w pierwszym kwartale wyniosła ona blisko 24 mld złotych. W porównaniu z poprzednim rokiem, był to niespełna jednoprocentowy wzrost wartościowy, przy jednoczesnym spadku sprzedaży wolumenowej o 7 procent.

Analitycy z NIQ wskazują, że największy udział wartościowy w sprzedaży miały produkty z koszyka spożywczego. Mieliśmy tu do czynienia ze spadkiem wartościowym o 1 procent i wolu...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

30.04.2025 / 15:25
StoryEditor
Niespodzianka dezinflacyjna w kwietniu! Wzrost cen w Polsce był najniższy od wielu miesięcy. Co działo się z cenami żywności?
Poznaliśmy najnowszy odczyt inflacji (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

O 4,2 proc. wzrosły ceny towarów i usług konsumpcyjnych w kwietniu 2025 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem rok wcześniej - wynika z tzw. szybkiego szacunku Głównego Urzędu Statystycznego. Ekonomiści spodziewali się odczytu rzędu 4,3 proc., przy rozpiętości prognoz od 4,1 proc. do 4,5 proc. Wiemy, o ile podrożała żywność.

Według Głównego Urzędu Statystycznego inflacja konsumencka CPI w ujęciu miesięcznym wyniosła 0,4 proc. Żywność i napoje bezalkoholowe były w kwietniu o 5,3 proc. drożs...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 07:42