13.06.2024 / 17:01
StoryEditor

Jest propozycja minimalnej płacy na przyszły rok. Czy przedsiębiorcy udźwigną podwyżkę?

Zgodnie z propozycją rządu płaca minimalna ma od 1 stycznia 2025 r. wzrosnąć do ponad 4,6 tys., brutto (fot. Shutterstock)
Rada Ministrów przedstawiła propozycje minimalnego wynagrodzenia za pracę i minimalnej stawki godzinowej, które mają obowiązywać w przyszłym oku. Szykuje się znacząca podwyżka już od 1 stycznia.

4626 zł brutto – tyle ma wynosić minimalne wynagrodzenie za praca od 1 stycznia 2025 r. To o 300 zł, czyli 7,2 proc. więcej niż przewiduje stawka, która będzie obowiązywać już wkrótce. 1 lipca tego roku wysokość najniższej krajowej wędruje z 4242 zł (obowiązujących od 1 stycznia br.) do 4300 zł brutto.

Z kolei minimalna stawka godzinowa w przypadku określonych umów cywilno-prawnych ma od początku przyszłego roku wynosić 30,20 zł brutto. Oznacza to, że będzie ona o prawie 3 zł wyższa od tej obowiązującej w pierwszej połowie i o ponad 2 zł, czyli 7 proc. wyższa od tej z drugiej połowy tego roku, kiedy wynosiły one odpowiednio 27,70 i 28,10 zł brutto. 

Ile osób skorzysta na podwyżce?

Podwyżka płacy minimalnej, której wysokość wyszła od szefowej resoru rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszki Dziemianowicz-Bąk i do których Rada Ministrów się przychyliła ma – zgodnie z szacunkami rządu – objąć ponad 3,1 mln pracownic i pracowników.

Dodajmy, że propozycje w tym zakresie zostaną teraz przestawione Radzie Dialogu Społecznego. Rząd zapowiedział, że przedłoży je temu organowi do 15 czerwca.

Handel mówi stanowcze "nie"

Propozycja podwyżek niewątpliwie cieszy pracowników. martwi jednak pracodawców, w tym tych z sektora handlu. Głos w ich imieniu już zabrała Polska Izba Handlu.

"Stanowczo sprzeciwiamy się podniesieniu kwoty pensji minimalnej do ponad 4600 zł brutto od nowego roku. To obciążenie, którego nie udźwigną MŚP. Oprócz możliwego upadku tysięcy firm to ryzyko wzrostu inflacji" – stwierdził PIH we wpisie umieszczonym w mediach społecznościowych.

25.04.2025 / 12:16
StoryEditor
Wenus i Mars na zakupach. Jak kupują kobiety, a jak mężczyźni w e-commerce?
Czym różnią się zachowania klientów e-commerce w rozróżnieniu na płeć? (fot. Shutterstock)

Zakupy internetowe to dziś codzienność milionów Polaków. Różnice w zachowaniach konsumenckich między kobietami i mężczyznami rzucają nowe światło na to, jak kształtować oferty, metody płatności i doświadczenie zakupowe online. Co z raportu Tpay "Jak Polacy lubią płacić online" wynika dla branży handlu internetowego?

Z danych zawartych w raporcie wynika, że 66 proc. kobiet robi zakupy online co najmniej 2–3 razy w miesiącu. Dla porównania, wśród mężczyzn ten odsetek wynosi 58 proc. Mężczyźn...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

17.04.2025 / 12:50
StoryEditor
Ukraiński właściciel sieci Silpo tylnymi drzwiami wszedł do Polski. Nie zgadniecie, pod jakim szyldem działa pierwszy sklep [NASZ NEWS]
Wołodymyr Kostelman, właściciel Fozzy Group, to jeden z najbogatszych Ukraińców (źródło zdjęć: materiały prasowe)

Fozzy Group, gigant handlu spożywczego z Ukrainy, prowadzi już niewielki biznes detaliczny w Polsce - ustalił portal wiadomoscihandlowe.pl. Właściciel sieci Silpo, Fora i Thrash wraz ze swoim polskim menedżerem są wspólnikami w spółce, która... została franczyzobiorcą jednej z sieci handlowych działających na naszym rynku. O kogo chodzi?

W roli franczyzobiorcy występuje spółka IDKFA IDCLIP, w której 90 proc. udziałów ma Fozzy Holdings Limited, a pozostałe 10 proc. należy do Macieja Gawrońskiego - menedż...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. maj 2025 06:27