17.06.2025 / 13:01
StoryEditor

Best Market podwoi liczbę sklepów w Polsce. Właściciele sieci myślą o otwieraniu sklepów w Ukrainie [TYLKO U NAS]

Sklep sieci Best Market w podwarszawskim Piasecznie (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

W ciągu dwóch lat Grupa Best Market, w skład której wchodzą sklepy pod czterema szyldami, uruchomi w Polsce 20-30 nowych placówek handlowych. O planach rozwijania sklepów spożywczych na naszym rynku - i nie tylko - opowiedział portalowi wiadomoscihandlowe.pl Serhii Kolesnyk, współwłaściciel grupy.

Obecnie w skład grupy wchodzą 22 sklepy Best Market (sprzedające głównie żywność sprowadzaną z Ukrainy), jedna placówka Best Beer (sklep z piwem lanym i przekąskami), jeden punkt Foodex24 (przejęty trzy lata temu sklep w Bydgoszczy, będący zarazem zapleczem pod e-commerce) i jeden sklep convenience Foodex Express, testowany od kilku miesięcy w Łodzi. Oprócz tego grupa próbuje swoich sił w biznesie gastronomicznym - w Łodzi prowadzi testową restaurację.

Best Market chce konsolidować rynek

- W ciągu dwóch lat otworzymy 20-30 sklepów spożywczych. Będą to placówki Best Market, Best Beer, Foodex Express i Foodex24. Z tego ostatniego szyldu nie rezygnujemy, pomimo startu Foodex Express - mówi portalowi wiadomoscihandlowe.pl Serhii Kolesnyk, współwłaściciel grupy (drugim właścicielem jest jego brat Roman Kolesnyk).

Po realizacji tych planów grupa zarządzać będzie ok. 50 sklepami w Polsce. - Na tym się nie skończy. W ciągu dwóch lat w grupie naszych firm pojawią się dodatkowo zupełnie nowe koncepty. Już je budujemy, ale jeszcze nie jesteśmy gotowi, by o nich opowiedzieć - zaznacza Serhii Kolesnyk. Tłumaczy przy tym, że nowe koncepty pozostaną w obszarze szeroko rozumianej "spożywki".

Ciąg dalszy artykułu - pod zdjęciem.

image
Sklep sieci Foodex Express w Łodzi
FOTO: Konrad Kaszuba

Jednocześnie współwłaściciel grupy deklaruje, że Best Market chce być konsolidatorem dość rozdrobnionego dzisiaj rynku sklepów z ukraińską żywnością w Polsce. Firma ma ambicję przejmowania niewielkich, kilkusklepowych sieci lub nawet pojedynczych placówek.

- Tak, chcielibyśmy podążać tą drogą. Kupowanie konkurencji to jedna z kilku dostępnych ścieżek rozwoju, a my podchodzimy do tego tematu bardzo poważnie - deklaruje Serhii Kolesnyk, podkreślając, że trwają różne rozmowy na ten temat.

Best Market urośnie międzynarodowo

Bracia rozwijający do tej pory sieć sklepów wyłącznie w Polsce myślą już o potencjalnej ekspansji do innych krajów. - Cały czas patrzymy na rynki, które są wokół Polski. Analizujemy to i jeszcze przez rok pozostaniemy w fazie analiz. Potem podejmiemy decyzje. Ekspansji międzynarodowej nie wykluczamy, ale w tej chwili nie jest ona priorytetem - mówi Serhii Kolesnyk.

- Oczywistym kierunkiem wydaje się być Unia Europejska. Nie wykluczamy jednak Stanów Zjednoczonych ani Wielkiej Brytanii, jak również nie wykluczamy rozwijania biznesu w Ukrainie - dodaje.

Dopytywany przez wiadomoscihandlowe.pl o to, jaki format sklepowy grupa mogłaby wprowadzić do Ukrainy - i czy będą to sklepy convenience - Kolesnyk zaznacza, że potencjał rozwoju placówek convenience w Ukrainie jest "bardzo duży". - Spoglądamy jednym okiem w stronę Ukrainy, to nie ulega wątpliwości. Jak tylko sytuacja związana z wojną się uporządkuje, to zastanowimy się nad możliwościami ekspansji w Ukrainie. Wybierzemy szyld, który będzie najlepszy dla Ukrainy - wskazuje.

Uwaga! Wywiad z Serhiiem Kolesnykiem przeczytać będzie można w najbliższym numerze "Wiadomości Handlowych" (nr 3/2025) oraz na portalu wiadomoscihandlowe.pl.

image
Bracia Roman Kolesnyk (z lewej) i Serhii Kolesnyk
FOTO: Best Market

 

 

31.07.2025 / 12:08
StoryEditor
Imperium Jana Kolańskiego na fali. Analitycy mówią: kupuj.
Jan Kolański, założyciel i prezes firmy Colian

Dom maklerski BOŚ rekomenduje w długoterminowej perspektywie kupowanie akcji Grupy VRG. Zdaniem analityków cena akcji spółki w horyzoncie rocznym wzrośnie o 20 proc., a działania spółki wzmacniają jej stabilność.

“Podtrzymujemy nasze rekomendacje dla VRG: długoterminową fundamentalną Kupuj i  krótkoterminową relatywną do rynku Przeważaj. Nasza wycena w 12-miesięcznym horyzoncie rośnie o ...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

24.07.2025 / 14:39
StoryEditor
Mex Polska z dwucyfrowym wzrostem. Przychody spółki rosną mimo trudnych warunków
Mex Polska prognozuje 56,3 mln zł przychodów – wzrost o 14,7 proc. (fot. materiały prasowe)

Mex Polska ogłosiła szacunkowe wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2025 roku. Holding gastronomiczny przewiduje wyraźny wzrost przychodów mimo niesprzyjającej aury. Co stoi za dwucyfrową dynamiką i jak wygląda realizacja ambitnych planów ekspansji?

Mex Polska, notowany na Głównym Rynku GPW holding gastronomiczny, spodziewa się 56,3 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży gastronomicznej w pierwszym półroczu 2025 ro...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 92% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

01. sierpień 2025 22:15