24.05.2024 / 08:55
StoryEditor

Centrum handlowe Blue City ma kłopoty! Galeria składa wniosek o otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego. Centrum zostanie sprzedane?

Blue City (fot. mat. pras.)
Spółka Blue City, która zarządza warszawskim centrum o tej samej nazwie, złożyła w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy w Warszawie wniosek o otwarcie przyśpieszonego postępowania układowego. To efekt braku porozumienia z konsorcjum banków co do przedłużenia terminu spłaty kredytu w łącznej wysokości 156 milionów euro.

Jak podkreśla spółka, w 2015 roku konsorcjum instytucji banków ING Polska, Nationale Nederlanden, Santander, BNP Paribas, Postbank/Deutsche Bank oraz Bank of China udzieliło Blue City finansowania w wysokości 185 milionów euro. Zastąpiło ono kredyt udzielony przez inne instytucje finansowe, który historycznie pozwolił na zakup centrum handlowego i dokończenie jego budowy w roku 2004.

Banki się nie zgodziły

Rok temu finansowanie zostało przedłużone do końca czerwca 2024 roku. Jak twierdzi Blue City, warunki były bardzo niekorzystne. Teraz – przynajmniej na obecną chwilę – banki nie chcą się zgodzić na odroczenie terminu spłaty.

– W sumie obecnemu konsorcjum spłaciliśmy już ponad 80 milionów euro, z czego większość to odsetki. Nie było żadnych opóźnień w spłatach kwartalnych rat. W naszym centrum handlowym po latach pandemii obserwujemy wzrost ruchu odwiedzających, więc byliśmy totalnie zaskoczeni informacją o odmowie przedłużenia terminu spłaty kredytu – mówi Yoram Reshef, wiceprezes Blue City.

Dodał, że centrum udało się nawet w krótkim czasie zorganizować dodatkowe finansowanie przez inne banki, ale postawiły one warunek, że ING nadal pozostanie liderem konsorcjum. Bank ING się na to nie zgodził.

– Wniosek o restrukturyzację to dla nas szansa, aby uchronić miejsca pracy, stabilność biznesu i ograniczyć możliwość ogłoszenia upadłości przez wierzycieli i co za tym idzie, sprzedaży centrum poza naszą kontrolą. To dla nas obecnie najlepsze rozwiązanie, które sprawdza się na polskim rynku, ratując wiele firm i przedsiębiorstw. W czasie restrukturyzacji zyskujemy ochronę nad majątkiem, ale jednocześnie planujemy inwestycje, które zwiększą wartość Blue City i je unowocześnią. Stanowczo deklarujemy, że chcemy spłacić całe zadłużenie, znajdując nowe finansowanie lub sprzedając centrum na warunkach oddających jego wartość – mówi Reshef, nie wykluczając, że Blue City może zmienić właściciela.

Nie ma w planach zmian w zarządzie, wszystkie procesy biznesowe będą kontynuowane, a centrum będzie działać normalnie. Wszystkie punkty, sklepy i lokale usługowe pozostają otwarte w swoich standardowych godzinach. Jak podkreślają przedstawiciele centrum, dla najemców oraz klientów nic się nie zmienia.

W planach inwestycje

Zarząd deklaruje też przeprowadzenie licznych inwestycji, w szczególności gruntowne remonty podwyższające standard powierzchni handlowych i biurowych, inwestycje w nowoczesną instalację fotowoltaiczną, wymianę wież chłodniczych czy zmniejszenie energochłonności kompleksu oraz w zakup zielonej energii. Zgodnie z planem podniesie to wartość kompleksu handlowo–biurowego i jego atrakcyjność w kontekście ewentualnej sprzedaży obiektu.

Jednocześnie Zarząd Blue City deklaruje wolę jak najszybszego zakończenia restrukturyzacji, o ile wierzyciele finansowi zaakceptują propozycje układowe, które zgodnie z polskim prawem mogą zakończyć cały proces.

Obecnie w Blue City działa około 200 najemców, którzy wynajmują ponad 96% powierzchni handlowej obiektu. W centrum handlowym pracuje w sumie około 1500 osób. Jednocześnie spółka zarządza powierzchnią biurową o wielkości ponad 33 tysięcy metrów kwadratowych, położoną w kompleksie centrum handlowego.

17.07.2024 / 10:22
StoryEditor
Orlen stworzył pierwszą i największą w Europie sieć współdzielonych automatów paczkowych. Jak to działa?
2021.09.22 Warszawa N/z Pierwszy automat ”ORLEN PACZKA” na stacji pkn orlen w Warszawie przy ulicy Solidarności. fot Miłosz Poloch/PKN ORLEN
Grupa Orlen uruchomi największą w Europie współdzieloną sieć automatów paczkowych. W odpowiedzi na potrzeby rynku Orlen udostępnił innym firmom kurierskim skrytki w automatach paczkowych Orlen Paczki. Pierwszym partnerem współpracującym z Orlen będzie General Logistics Systems Poland (GLS).

Współpraca General Logistics Systems (GLS) i Orlen rozpoczyna nowy etap w usługach kurierskich w Polsce. Obie firmy zdecydowały bowiem o współdzieleniu jednej sieci automatów pa...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

19.07.2024 / 08:25
StoryEditor
„Tanio tutaj jest”. Stokrotka obniża ceny 600 produktów i chce powalczyć promocjami o klienta
Na zdj. białostocka Stokrotka (fot. Karolis Kavolelis/Shutterstock)
Sieć Stokrotka obniża ceny regularne ponad 600 produktów. Poza tym wprowadza też dodatkową promocję w każdy czwartek.

Wprowadzona przez Stokrotkę obniżka dotyczy zarówno popularnych produktów marek własnych, takich jak Farm Milk, Well Done czy Extra Line, jak i wielu artykułów znanych produc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 90% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26. lipiec 2024 13:43