17.09.2024 / 22:40
StoryEditor

Klienci Biedronki mogą wpłacić w trakcie zakupów pieniądze na rzecz poszkodowanych przez powódź

Wsparcie dla powodzian w Biedronce

Od dnia 17 września klienci sklepów Biedronka mają możliwość wsparcia powodzian dokonując wpłaty w sklepach sieci o wartości min. 1zł. Wpłaty można dokonać również bez dokonywania zakupów poprzez wybranie na ekranie kasy samoobsługowej przycisku „Wsparcie dla powodzian”. Wszystkie wpłacone przez klientów pieniądze zostaną przekazane do Polski Czerwony Krzyż.

Od wtorku 17 września br. klienci Biedronki mogą się zaangażować w akcję pomocową dla powodzian w trakcie codziennych zakupów. Największa sieć handlowa w kraju uruchomiła zbiórkę na kasach, z której środki w całości zostaną przekazane do Polskiego Czerwonego Krzyża. Środki ze zbiórki zostaną przeznaczone na wsparcie osób poszkodowanych przez powódź oraz zakup sprzętu ratunkowego i pomocowego.

- Z naszych wcześniejszych doświadczeń wiemy, jak ogromna jest chęć pomagania wśród naszych klientów, dlatego uruchomiliśmy zbiórki na kasach, aby mogli wspierać powodzian w trakcie codziennych zakupów, współpracując z PCK - mówi Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu w sieci Biedronka.

Wpłaty pieniężne można realizować we wszystkich sklepach sieci Biedronka. Jak pomóc? W kasach samoobsługowych pojawia się komunikat zachęcający do pomocy finansowej dla dotkniętych powodzią, po którym klient, wybierając flagę Polski, będzie mógł zadeklarować konkretną kwotę wsparcia – 1 zł lub wielokrotność tej kwoty.

W przypadku kasy tradycyjnej wystarczy potwierdzić kasjerowi chęć wsparcia i określić dokładną kwotę również stanowiącą wielokrotność 1 zł, by doliczono ją do paragonu. Informacja o pomocy przekazanej przez klienta powodzianom, zostanie wydrukowana na dole paragonu.

Całość zgromadzonych środków zostanie przekazana do PCK na długotrwałą pomoc dla powodzian, m.in. na pomoc materialną w postaci zakupu artykułów gospodarstwa domowego, materiałów budowalnych lub osuszaczy i nagrzewnic.

Obecnie na terenach dotkniętych powodzą zamkniętych jest 20 sklepów Biedronka. Niektóre z nich zostały zalane, do części zalane zostały drogi dojazdowe. Sytuacja jest dynamiczna, dlatego monitorujemy ją na bieżąco i reagujemy na zmiany.

Klienci Biedronki z terenów powodziowych dzięki aplikacji Moja Biedronka otrzymują bieżące informacje, w których sklepach aktualnie zrobią zakupy, a w których obecnie nie jest to możliwe.

11.09.2025 / 11:25
StoryEditor
Łukasz Chałaczkiewicz szefem herbacianego giganta na Europę. Polak awansuje w strukturach firmy Lipton Teas and Infusions
Łukasz Chałaczkiewicz, awansował na stanowisko dyrektora generalnego Lipton Teas and Infusions na Europę (fot. matreiały prasowe)

Łukasz Chałaczkiewicz szybko pnie się po szczeblach kariery w firmie Lipton Teas and Infusions. Zaledwie osiem miesięcy po objęciu funkcji szefa regionu Europy Południowej, awansował na stanowisko dyrektora generalnego na Europę, wchodząc tym samym do ścisłego kierownictwa herbacianego potentata.

Jako dyrektor generalny na Europę Łukasz Chałeczkiewicz będzie odpowiadał za rozwój biznesu na rynkach obejmujących niemal cały Stary Kontynent, od Polski i krajów bałtycki...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

04.09.2025 / 09:29
StoryEditor
Polityka uderza w ikony z USA. Czego boją się Levi’s, Jack Daniels i McDonald’s?
Antyamerykańskie nastroje uderzają w globalne ikony (fot. Canva)

Kultowe amerykańskie marki ostrzegają przed zmianą nastawienia konsumentów. Levi’s i McDonald’s alarmują przed zaostrzeniem nastrojów antyamerykańskich, który może odbić się na sprzedaży. Natomiast producent Jacka Danielsa już odczuwa negatywne skutki decyzji polityków.

W artykule przeczytasz: 

  • Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów
  • McDonald’s widzi zaostrzenie nastrojów antyamerykański, ale problemy ma na rodzimym rynku
  • Nastroje antyamerykańskie uderzają w finanse producenta Jacka Danielsa
  • Polski handel i sektor spożywczy również obawia się decyzji politycznych

Levi’s uważa nastroje antyamerykańskie za zagrożenie dla swoich przychodów

Brytyjski oddział  Levi’s, producenta kultowej marka odzieży dżinsowej Levi Strauss z Kalifornii, w raporcie strategicznym zwraca uwagę na zmianę nastrojów wśród konsumentów. Korporacja wskazuje na wzrostu nastrojów antyamerykańskich. Ma to wynikać z polityki prowadzonej przez administrację Donalda Trumpa, zwłaszcza w zakresie ceł.

Na poparcie tej tezy producent odzieży wskazuje na wzywanie do bojkotu amerykańskich towarów. Do takich akcji doszło już w Kanadzie, tuż po początkach wojny celnej i nazwaniem Kanady „51 stanem”. Podobne wezwania do bojkotu produktów z USA zyskały popularność w Indiach.

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 78% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14. wrzesień 2025 00:34