01.12.2016 / 00:53
StoryEditor

AmRest kupi 15 restauracji KFC na rynku niemieckim

(materiały prasowe, AmRest)
AmRest Holdings SE podpisał z firmą German Branch umowę, na mocy której  zakupi 15 restauracji Kentucky Fried Chick (KFC) działających na rynku niemieckim. Spodziewana cena sprzedaży to ok. 10,3 mln euro (ok. 45,6 mln zł). Ostateczna cena sprzedaży zostanie ustalona na dzień zakończenia transakcji.

Szacowane przychody nabywanych restauracji za okres 12 miesięcy kończących się 31 sierpnia 2016 roku wyniosły 27,4 mln euro (ok. 121,5 mln zł).

Intencją stron jest zakońc...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 85% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

27.10.2025 / 16:48
StoryEditor
Co kształtuje polski e-commerce? Chińczycy, marketplace’y i pokolenie Z rozdają karty. Krajowe platformy będą w odwrocie
Co kształtuje polski e-commerce? (fot. Adobestock)

Analiza firmy badawczej PMR Market Experts by Hume’s wynika, że w obecnym roku największymi trendami na polskim rynku e-commerce są rosnąca rola chińskich platform, transformacja modeli sprzedaży w stronę marketplace’ów oraz coraz większy wpływ pokolenia Z na zakupy online. Kanał cross-border już w 2025 roku przekroczy 7 proc. wartości rynku e-commerce w Polsce, a do 2030 roku jego udział może sięgnąć ponad 12 proc.

Jeszcze w 2024 roku sprzedaż transgraniczna odpowiadała za niespełna 7 proc. wartości polskiego rynku e-commerce. W tym roku tempo wzrostu tego segmentu wyraźnie przyspiesza, gł...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

23.10.2025 / 05:01
StoryEditor
Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy ASM poniżej 300 zł. Tanie dyskonty to już mit
Tylko w jednej sieci koszyk zakupowy ASM poniżej 300 zł. Tanie dyskonty to mit (fot. Canva)

Wrześniowe zestawienie Koszyka Zakupowego ASM SFA wskazuje, że podstawowe produkty zdrożały o ponad 5 zł w skali miesiąca. Podwyżki odnotowano w dziesięciu z trzynastu analizowanych sieci. Tylko w jednej sieci sklepów wartość koszyka zakupowego była poniżej 300 zł. W których sklepach zakupy były najtańsze?

W artykule przeczytasz:

  • Jakie produktu najbardziej zdrożały we wrześniu?
  • Średnia cena koszyka zakupowego wzrosła o ponad 5 zł
  • Różnice w koszykach zakupowych to niemal 140 zł
  • Któta sieć jest liderem najtańszego koszyka zakupowego?
  • Która sieć miała najdroższy koszyk zakupowy we wrześniu?

We wrześniu najbardziej rosły ceny chemii gospodarczej i kosmetyków

Według GUS, ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2025 r. w porównaniu z wrześniem 2024 roku wzrosły o 2,9 proc. Natomiast w stosunku do sierpnia nie zmieniły się. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy ASM SFA, we wrześniu średnia wartość koszyka wzrosła o ponad 5 zł (1,71 proc.) w skali miesiąca. Dane także wskazują, że wrzesień przyniósł zauważalne podwyżki w wybranych kategoriach chemii gospodarczej i kosmetyków. Najbardziej podrożały: płyn do WC (7,12 proc.) oraz szampon do włosów (5,86 proc.).

– Wrzesień przyniósł wyraźne odbicie cen po spokojniejszym sierpniu. Widać, że sieci zaczynają przygotowywać się na wzrost kosztów operacyjnych w czwartym kwartale oraz na sezon przedświąteczny. To z kolei przekłada się na droższe produkty codziennego użytku – mówi Kamil Kruk, Client Service & Analysis Director ASM SFA. 

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 74% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

31. październik 2025 22:26