29.09.2021 / 13:32
StoryEditor

Ceny warzyw na świecie. Najtaniej w Pakistanie, Egipcie i Turcji [BADANIE]

Analitycy Picodi.com porównali ceny najbardziej rozpowszechnionych warzyw w 98 krajach świata. Pod lupę wzięli ceny ziemniaków, pomidorów, cebuli i sałaty. Do celów statystycznych powstał umowny warzywny koszyk, składający się z 1 kg pomidorów, 1 kg ziemniaków, 1 kg cebuli i jednej główki sałaty. Najkorzystniejszą ceną takiego koszyka wyróżnia się Pakistan (5,55 zł), Egipt (5,61 zł), i Turcja (6,92 zł).   

W Polsce taki zestaw kosztowałby 16,65 zł (42. miejsce na 98 państw). W Japonii i Korei Południowej koszt takiego koszyka jest 3,2 razy wyższy – w okolicach 54 zł.

Ceny...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
06.09.2023 / 17:46
StoryEditor

Biedronka sprzedaje 93 proc. produktów od polskich dostawców. Czy to wystarczyłoby, aby spełnić wymogi "lokalnej półki"?

Warzywa w sklepie Biedronka (fot.wiadomoscihandlowe.pl/MG)
Sieć handlowa Biedronka podała, że ponad 93 proc. produktów spożywczych przez nią oferowanych pochodzi od polskich dostawców. Tak odpowiedziała na pytania Business Insidera w związku z najnowszymi, wyborczymi zapowiedziami PiS.

W odpowiedzi na pytania Business Insidera biuro prasowe Biedronki podało, że sieć w 2022 roku współpracowała z 250 lokalnymi producentami produktów świeżych, a klienci Biedronk...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
07.09.2023 / 16:40
StoryEditor

Branża mięsna o postulacie "lokalnej półki" w sklepach: Program będzie musiał zostać wdrożony

Wiesław Różański (fot. UPEMI)
Jak przekonuje Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, proponowany przez PiS program Lokalna Półka "będzie musiał zostać uruchomiony ze względu na konieczność skracania łańcucha dostaw oraz ograniczenie emisji CO2". UPEMI tłumaczy, że to... główne elementy unijnej strategii "Od pola do stołu".

UPEMI podkreśla, że obecność polskich produktów spożywczych w sieciach handlowych jest przedmiotem wielu kontrowersji. Dotycząc one przede wszystkim relacji, jakie panują pomięd...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu
Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.
Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus
DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET
21. wrzesień 2023 07:56