18.09.2024 / 15:23
StoryEditor

Właściciele sklepów z terenów dotkniętych powodzią domagają się pomocy od rządu. PIH wyjaśnia, jakiego wsparcia oczekują handlowcy

Włąsciciele sklepów z terenów dotkniętych powodzią oczekują od rządu wsparcia w rozwiązaniu m.in. problemów kadowych - podkreśla Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu (fot. materiały prasowe)

Opóźnienie terminów spłaty zobowiązań, zwiększenie limitów kupieckich oraz uproszczenie niektórych procedur – to rozwiązania, które powinien wprowadzić rząd, żeby pomóc właścicielom sklepów w południowo-zachodniej Polsce przywrócić je do normalnego funkcjonowania. Polska Izba Handlu publikuje apel branży w tej sprawie.

Bezpośrednie skutki powodzi, takie jak zniszczenia budynków i sprzętu czy utrata towaru to nie jedyne wyzwania, z którymi muszą mierzyć się przedsiębiorcy prowadzący sklepy w południowo-zachodniej części Polski – podkreśla Polska Izba Handlu (PIH). Do tego dochodzą także wyzwania biznesowe i administracyjne wynikające ze skomplikowanych regulacji.

Na jakich polach handlowcy potrzebują wsparcia ze strony rządu?

Dlatego też branża apeluje do rządu o uproszczenie procedury ubezpieczeń oraz procedur związanych z kontrolą placówek handlowych m.in. przez sanepid oraz inspektorów nadzoru budowlanego.

Handlowcy oczekują też, że rząd wesprze ich w obszarach związanych z finansami, wprowadzając odgórną regulacją pozwalającą im na późniejszą spłatę zobowiązań wobec kontrahentów. Branża apeluje też o zwiększenie limitu kredytów kupieckich.  

W sklepach na terenach dotkniętych powodzią brakuje ludzi do pracy

W apelu podnoszone są też kwestie problemów kadrowych, w których rozwiązaniu branża również oczekuje wsparcia.

Maciej Ptaszyński, prezes Polskiej Izby Handlu argumentuje, że wielu pracowników sklepów i współpracujących z nimi podmiotów jest ofiarami powodzi, więc zajmuje się ratowaniem własnego dobytku. Duża część z nich włącza się także w działania pomocowe. Spowoduje to, że w najbliższym czasie sklepy w południowo-zachodniej części Polski będą borykać się z jeszcze większymi brakiem rąk do pracy niż zazwyczaj.

Z pełną treścią apelu PIH można zapoznać się tutaj.

28.10.2025 / 20:11
StoryEditor
Elektroniczne cenówki w każdym sklepie sieci Kaufland, ale na razie tylko w dwóch działach
Kaufland zakończył proces wdrażania elektronicznych etykiet cenowych na drugim dziale produktowym we wszystkich sklepach w Polsce (fot. wiadomoscihandlowe.pl)

Sieć Kaufland zakończyła wdrażanie elektronicznych etykiet cenowych we wszystkich 255 sklepach w Polsce. Proces ten objął jednak na razie tylko dwa działy. Kaufland zapowiada jednak, że nie będzie gorszy od sieci Lidl.

Sieć Kaufland zakończyła proces wdrażania elektronicznych etykiet cenowych (ESL) na dziale piekarnia we wszystkich 255 hipermarketach w Polsce. Sekcja ta jest drugą po owocach i...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 93% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

26.10.2025 / 17:13
StoryEditor
Niemiecka sieć chce zrobić z Polski swój drugi wielki rynek. Pierwszy lokal uruchomili w toalecie
Robert Fügert, CEO Burgermeister: – Nasz pierwszy lokal ruszył w dawnej toalecie z 1895 roku, dziś nasz najbardziej kultowy lokal. To najczęściej odwiedzana burgerownia w całej Europie

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek gastronomicznych Berlina – Burgermeister – oficjalnie wchodzi na polski rynek. Jak poinformował Robert Fügert, CEO Burgermeister, w rozmowie z "Business Insider Polska", debiut nastąpi 27 października poprzez platformę Pyszne.pl, a dzień później – 28 października – otworzy się pierwszy lokal w Szczecinie.

Burgermeister, czyli burmistrz i mistrz burgerów w jednym

Robert Fügert, CEO Burgermeister wskazuje, że Szczecin jest bardzo blisko Berlina, gdzie narodziła się sieć niemi...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 95% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

29. październik 2025 21:02