09.05.2024 / 18:45
StoryEditor

Dino, supermarket, nad którym słońce nie zachodzi. Sieć wyposażyła w panele fotowoltaiczne już niemal wszystkie swoje sklepy

Sklep sieci Dino w Łodzi
W przypadku Dino standardowym elementem wyposażenia nowo otwieranych sklepów są instalacje fotowoltaiczne, które zapewniają firmie czystą energię elektryczną i pozwalają obniżyć koszty funkcjonowania firmy. Jak wyglądały inwestycje firmy w tym obszarze?

W I kwartale 2024 r. liczba marketów Dino posiadających własne instalacje fotowoltaiczne zwiększyła się o 72 do 2 210, co stanowiło 91 proc. całej sieci Dino. Własne instalacje odnawialnych źródeł energii działają także w trzech centrach dystrybucyjnych grupy.

Ile mocy generują instalacje Dino?

Łączna moc instalacji OZE należących do Grupy Dino wyniosła 88,2MW. Dino Polska uzyskała w I kw. 2024 r. 10,4 GWh energii ze słońca, o 37,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 r.

Przychody Dino w górę

W I kw. 2024 r. przychody ze sprzedaży Grupy Dino wyniosły 6,7 mld zł i były o 20,3 proc. wyższe niż w I kw. 2023 r.

Na koniec marca 2024 r. sieć posiadała 2438 sklepów, o 228 więcej niż rok wcześniej.

Jak inwestuje sieć Dino?

Nakłady inwestycyjne Dino Polska, głównie związane z rozwojem sieci i zaplecza logistycznego, wyniosły w I kw. 2024 r. 330 mln zł i były o 6 proc. wyższe niż przed rokiem.

Skumulowana wartość nakładów inwestycyjnych Grupy Dino w ciągu ostatnich pięciu lat przekroczyła 6 mld zł.

20.05.2025 / 14:21
StoryEditor
Agenci AI w pracy budzą w Polakach mieszane uczucia. "Mają pomagać, ale nie zastępować!"

Agenci AI są coraz częściej wykorzystywani do wspierania pracowników i firm. Polacy są tymi technologiami zaciekawieni i pełni nadziei, ale nie brakuje też niepokoju – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Salesforce przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.

Na pytanie o emocje towarzyszące rozwojowi agentów AI w miejscu pracy, aż 51,2 proc. respondentów wskazało ciekawość. Kolejne najczęściej wymieniane uczucia to: niepokój (30,2 p...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 94% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

14.05.2025 / 17:17
StoryEditor
Jest wyrok! Producent wody butelkowanej walczył o to 11 lat! Teraz ma wyłączność na znak towarowy, a inne firmy mogą się obejść smakiem
Cisowianka Perlage (Źródło: Nałęczów Zdrój)

Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki i Cisowianki Perlage, uzyskał – prawomocną decyzją Naczelnego Sądu Administracyjnego z 6 maja 2025 r. – kluczowe rozstrzygnięcie, potwierdzające możliwość wyłącznego użycia słownego znaku towarowego "perlage". Wyrok zapadł po 11 latach od wszczętej przez spółkę w 2014 r. procedury prawnej.

Obecnie sprawa wróci do Urzędu Patentowego RP, który – będąc związany wyrokiem NSA – wyda decyzję o rejestracji słownego znaku towarowego "perlage" na rzecz spółki Nałęczów Zdró...

Dziękujemy, że nas czytasz!
Pozostało jeszcze 96% tekstu

Jeśli widzisz ten tekst, oznacza to, że wykorzystałeś limit bezpłatnych artykułów w tym miesiącu lub próbujesz przeczytać artykuł premium, dostępny wyłącznie dla naszych Subskrybentów. Wspieraj profesjonalne dziennikarstwo. Wykup subskrypcję i uzyskaj nieograniczony dostęp do naszego portalu.

Kliknij i sprawdź wszystkie korzyści z prenumeraty WH Plus

DOSTĘP 30 DNI
34,99 zł - 30 dni
PRENUMERATA ROCZNA WH PLUS
399,99 zł - 365 dni

W RAMACH SUBSKRYBCJI OTRZYMASZ:

  • Dostęp do ekskluzywnych treści publikowanych wyłącznie na naszym portalu
  • Dostęp do wszystkich bieżących artykułów - newsów, analiz, raportów, komentarzy, wywiadów
  • Dostęp do całego archiwum artykułów na portalu wiadomoscihandlowe.pl - ponad 50 tys. materiałów dziennikarskich

W ramach Prenumeraty WH Plus także:

  • 6 wydań magazynu Wiadomości Handlowe w wersji drukowanej i e-wydania
  • Raport:Lista 60 regionalnych i lokalnych spożywczych sieci handlowych – trendy, prognozy wyzwania dla małych sieci
  • Tygodniowy przegląd kluczowych informacji i analiz. W każdy piątek w twojej skrzynce e-mail.
  • Gwarantowane miejsce na webinarach organizowanych przez Wiadomości Handlowe
  • Rabat 30% na wybrane raporty WH MARKET

22. maj 2025 02:58